Dramatizasyon yönteminin yabancı dil öğretimi üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BÖLÜM 6 ÖZET Bu araştırmada ilkokul üçüncü sınıf İngilizce dersi isimler, saatler ve emir cümlelerinin öğretilmesinde, dramatizasyon yöntemi ile takrir ağırlıklı yöntemin öğrenci başarısına etkileri araştırılmış, sözü edilen yöntemlerin etkililiği saptanırken erişi puanları ölçüt olarak kul lanı lmıştır. Araştırma yalnızca bilişsel nitelikli bilgi, kavrama ve uygulama basamaklarındaki önceden belirlenmiş bir kısım davranışlarla sınırlı tutulmuş, öğrenci başarısında yalnızca yöntem değişkeni ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgular söyle özetlenebilir. 1. ilkokul üçüncü sınıf ingilizce dersi saatler, isimler ve emir cümlelerinin öğretilmesinde dramatizasyon ağırlıklı yöntem uygulanan öğrenciler, takrir ağırlıklı yöntem uygulanan öğrencilere göre daha başarılıdır. 2. Dramatizasyon yöntemi uygulanarak öğretim yapılan deney grubundaki kız ve erkek öğrenciler, takrir ağırlıklı yöntem uygulanarak öğretim yapılan kız ve erkek öğrencilere göre daha başarılıdırlar. 3. Dramatizasyon yöntemi uygulanarak öğretim yapılan deney grubundaki öğrencilerin bilgileri, takrir ağırlıklı yöntem uygulanarak öğretim yapılan kontrol grubu öğrencilerinin bilgilerinden daha kalıcı olduğu görülmüştür. 66
Collections