Show simple item record

dc.contributor.advisorKöymen, Ülkü
dc.contributor.authorAynal, Songül
dc.date.accessioned2020-12-29T08:36:26Z
dc.date.available2020-12-29T08:36:26Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/367403
dc.description.abstractBÖLÜM 6 ÖZET Bu araştırmada ilkokul üçüncü sınıf İngilizce dersi isimler, saatler ve emir cümlelerinin öğretilmesinde, dramatizasyon yöntemi ile takrir ağırlıklı yöntemin öğrenci başarısına etkileri araştırılmış, sözü edilen yöntemlerin etkililiği saptanırken erişi puanları ölçüt olarak kul lanı lmıştır. Araştırma yalnızca bilişsel nitelikli bilgi, kavrama ve uygulama basamaklarındaki önceden belirlenmiş bir kısım davranışlarla sınırlı tutulmuş, öğrenci başarısında yalnızca yöntem değişkeni ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgular söyle özetlenebilir. 1. ilkokul üçüncü sınıf ingilizce dersi saatler, isimler ve emir cümlelerinin öğretilmesinde dramatizasyon ağırlıklı yöntem uygulanan öğrenciler, takrir ağırlıklı yöntem uygulanan öğrencilere göre daha başarılıdır. 2. Dramatizasyon yöntemi uygulanarak öğretim yapılan deney grubundaki kız ve erkek öğrenciler, takrir ağırlıklı yöntem uygulanarak öğretim yapılan kız ve erkek öğrencilere göre daha başarılıdırlar. 3. Dramatizasyon yöntemi uygulanarak öğretim yapılan deney grubundaki öğrencilerin bilgileri, takrir ağırlıklı yöntem uygulanarak öğretim yapılan kontrol grubu öğrencilerinin bilgilerinden daha kalıcı olduğu görülmüştür. 66
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDramatizasyon yönteminin yabancı dil öğretimi üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDramatiziation method
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid12668
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid12668
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess