Çoklu zekâ kuramına dayalı öğretim etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersi ?permütasyon ve olasılık? ünitesindeki akademik başarılarına etkisi
dc.contributor.advisor | Aktaş, Mine | |
dc.contributor.advisor | Beydoğan, Hacı Ömer | |
dc.contributor.author | Ercan, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:36:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:36:23Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/367381 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; İlköğretim 8.sınıflarda matematik dersinde Permütasyon ve Olasılık konusunun geleneksel yöntemden farklı olarak oluşturulan çoklu zekâ etkinliklerinin öğrenci başarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın temel amacı ``Permütasyon ve Olasılık'' konusunda çoklu zekâ kuramına dayalı etkinliklerin öğrenci başarısına etkisini saptamaktır.Bu araştırma bireysel farklılıkları göz önünde bulundurup öğrencilerin zekâ türüne uygun öğretim etkinlikleri hazırlandığında başarılı olabilecekleri yaklaşımının etkisini ölçmeye yöneliktir. Bu amaçla, araştırmanın başlangıcında ilgili kaynaklar taranıp, gerekli bilgiler elde edildikten sonra bir araştırma projesi hazırlanmıştır. Araştırmada, tez projesinde belirtildiği gibi ``farklı kontrol gruplu ön test-son test modeli'' kullanılmıştır. Araştırma 2006-2007 öğretim yılında Mersin'de matematik dersini aynı öğretmenden alan iki farklı sınıfa uygulanmıştır. Deney grubu 34, kontrol grubu 34 öğrenciden oluşturulmuştur. Deney grubuna çoklu zekâ yöntemi ile kontrol grubuna ise geleneksel yöntemle ders işlenmiştir.Veri toplama aracı olarak, öğrenciler için anlatılan konuyla ilgili başarı testi hazırlanmış ve her iki gruba deney öncesi ve sonrası olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Sorular çoktan seçmeli olup, kazandırılması hedeflenen davranışları kapsayacak şekilde hazırlanmıştır. Başarı testinin hazırlanması aşamasında uzman görüşüne başvurulmuş, testin madde analizi, geçerlilik ve güvenirlilik incelemesi yapılmıştır. Daha sonra uygulamaya geçilmiştir.Verilerin çözümlemesi aşamasında, grupların ortalama puanları arasındaki fark t-testi ile sınanmıştır. Araştırma sonucunda; çoklu zekâ yönteminin geleneksel yönteme göre daha başarılı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca çoklu zekâ yönteminin öğrencileri derse daha iyi motive ederek, öğrencilerin başarısını ve derse olan ilgisini arttırdığı görülmüştür. Öğrenciler etkinlikleri yaparken çok heyecan duyduklarını ve eğlendiklerini ifade etmişlerdir.Anahtar Sözcükler (Kelimeler):Çoklu Zekâ Kuramı, Geleneksel Öğretim Yöntemi | |
dc.description.abstract | This study was implemented to determine the of multiple intelligence activities different from traditional teaching method on the permutation and probability subject of 8th grade mathematics lesson.The main aim of the study is to determine the multiple intelligence activities on students? ahievement on permutation and probability subject.This study by taking the individual differences in to consideration considers whetler the students will be successfull we prepare suitable activities for cach student?s own intelligence.At the begining of the study the sources were scanned .After acquiring the necessary knowledge a sesearch Project has been prepared.In this study as reported in thesis project pretest-posttest whit different control group model has been used.The study has been applied in 2006-2007 education year of Mersin and has been applied on two different classes which were taught mathematic by the same teacher.The experiment group was consisted of 34, control group was consisted of 34 students.The experiment group has been taught by Multiple Intelligence Method and the control group has been taught by Traditional Method.As a data collecting instrument an achievement test has been prepared with related subjects and was applied to both groups twice before and after the experiment .The questions was consisted of multiple choice test and were prepared convering the objective behaviars.At the preparing achievement test stage proffesional idea was consulted and the item analyze, validity and reliability of the test has been examined.And after that it has been applied.At the stage of analyzing data the difference between groups? average points has been tested by t-test .In the result of the study it has been determined that multiple intelligence approach is more successful than traditional method.Besides, by motivating the students the multiple intelligence theory increased the students? achievement .Students told that they enjoyed the lesson and was more enthusiastic about the lesson.Key Words: Multiple Intelligence Approach, Traditional Teaching Method. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çoklu zekâ kuramına dayalı öğretim etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersi ?permütasyon ve olasılık? ünitesindeki akademik başarılarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of education activities based on multiple intelligence theory on the academic achievements of 8th grade students? mathematics lesson ?permutation and probability? unit | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Multiple Intelligence Theory | |
dc.identifier.yokid | 311724 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 218915 | |
dc.description.pages | 140 | |
dc.publisher.discipline | İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı |