Sosyal bilgiler dersinde tarih konularının öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2004-2005 Eğitim- Öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanan yapılandırmacılık yaklaşımı doğrultunda Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı özellikle Sosyal Bilgiler dersi tarih konularının öğretiminde uygulanabilirliği açısından çok daha önemli hale gelmiştir. Bu amaçla önce literatür araştırması yapılmıştır. Hazırlanan ve güvenirliği alınan tutum ölçeği Aksaray ili merkeze bağlı okullarda okuyan 400 öğrenciye uygulanmıştır. Ayrıca bu çalışma kapsamında yine Aksaray ili merkeze bağlı okullarda görev yapan 30 Sosyal Bilgiler öğretmenin görüşlerine başvurulmuştur. Yapılan anket ve görüşmeler SPSS 17.00 programına girilerek analiz edilerek uygulama kısmı da tamamlanmıştır. New Social Sciences Teaching programme, which was prepared according to constructivism approach, has been applied since 2004-2005 academic year. In collaboration of with this approach, The Project Based Learning Approach has become very important especially in teaching Social Sciences history subjects in terms of applicability. To this end, firstly a literature research has been carried out. The attitude scale, which was primarily measured in terms of reliability, has been applied to the 400 students who study in the schools of Aksaray province. Furthermore, it has been applied to the opinions of 30 Social Sciences teachers, who teach in schools of Aksaray province within this research. The applied questionnaire and interviews were analyzed in SPSS 17.00 programme and application part of it was finalized.
Collections