Öğretmenlerin öğrencilere ilişkin cinsiyet rolleri ile ilgili kalıp yargılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özet Bu araştırmada öğretmenlerin, öğrencilere ilişkin cinsiyet rolleri ile ilgili kalıp yargıları bazı değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın genel amacı öğretmenlerin cinsiyet rollerine ilişkin kalıp yargılarını değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini Adana ili sınırları içerisindeki ilköğretim okullarında görev yapan sözel ve sayısal alan öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklerin ise evren içerisinden seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 140 öğretmeni içermektedir. Araştırmada öğretmenler ile ilgili bilgileri saptamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu ve Cinsiyet Rolleri ile ilgili Kalıp Yargı Davranış Özellikleri Listesi kullanılmıştır. Toplanan bilgilerin analizi `t` ve `F` testi teknikleri ile yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre ; Öğretmenlerin cinsiyet rollerine ilişkin kalıp yargılarında öğrenci cinsiyetine bağlı olarak anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur. Öğretmenlere ilişkin değişkenler kız ve erkek öğrencilere uygun görülen onamaları en yüksek ve en düşük özellikler açısından değerlendirilmiş ve değişkenler arasında ise bu özellikler açısından anlamlı farklılıklar bulunamamıştır. Elde edilen sonuçlar hakkındaki öneriler araştırmanın ilgili bölümünde sunulmuştur. Summary In this study, sex-role stereotypes of teachers about students have been investigated in terms of some variables. The population of the study consist of social science and science and mathematics teachers of secondary school in Adana.The subjects are 140 teachers selected randomly. The instruments of the study are `Personel Information Form` and `The List of Sex-Role Stereotype Characteristics`. The data has been analyzed by using `t` and `F` tests. The results show that there are significant differences between sex-role stereotypes of teachers in terms of sex of the student. Variables belonging to the teachers also have been investigated in relation to the highest and lowest characteristics of averages attributed to girls and boys. No significant difference in this area has been found. Proposals about the results obtained are presented in the related chapter of the study.
Collections