Show simple item record

dc.contributor.advisorİnanç, Banu
dc.contributor.authorErbaş, Saadet
dc.date.accessioned2020-12-29T08:35:13Z
dc.date.available2020-12-29T08:35:13Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366876
dc.description.abstractÖzet Bu araştırmada öğretmenlerin, öğrencilere ilişkin cinsiyet rolleri ile ilgili kalıp yargıları bazı değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın genel amacı öğretmenlerin cinsiyet rollerine ilişkin kalıp yargılarını değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini Adana ili sınırları içerisindeki ilköğretim okullarında görev yapan sözel ve sayısal alan öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklerin ise evren içerisinden seçkisiz örnekleme yöntemi ile seçilen 140 öğretmeni içermektedir. Araştırmada öğretmenler ile ilgili bilgileri saptamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu ve Cinsiyet Rolleri ile ilgili Kalıp Yargı Davranış Özellikleri Listesi kullanılmıştır. Toplanan bilgilerin analizi `t` ve `F` testi teknikleri ile yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre ; Öğretmenlerin cinsiyet rollerine ilişkin kalıp yargılarında öğrenci cinsiyetine bağlı olarak anlamlı farklılıklar olduğu bulunmuştur. Öğretmenlere ilişkin değişkenler kız ve erkek öğrencilere uygun görülen onamaları en yüksek ve en düşük özellikler açısından değerlendirilmiş ve değişkenler arasında ise bu özellikler açısından anlamlı farklılıklar bulunamamıştır. Elde edilen sonuçlar hakkındaki öneriler araştırmanın ilgili bölümünde sunulmuştur.
dc.description.abstractSummary In this study, sex-role stereotypes of teachers about students have been investigated in terms of some variables. The population of the study consist of social science and science and mathematics teachers of secondary school in Adana.The subjects are 140 teachers selected randomly. The instruments of the study are `Personel Information Form` and `The List of Sex-Role Stereotype Characteristics`. The data has been analyzed by using `t` and `F` tests. The results show that there are significant differences between sex-role stereotypes of teachers in terms of sex of the student. Variables belonging to the teachers also have been investigated in relation to the highest and lowest characteristics of averages attributed to girls and boys. No significant difference in this area has been found. Proposals about the results obtained are presented in the related chapter of the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖğretmenlerin öğrencilere ilişkin cinsiyet rolleri ile ilgili kalıp yargılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmGender differences
dc.subject.ytmMale students
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmGirl students
dc.identifier.yokid43918
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid43918
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess