Destinasyon imajının tatil satın alma kararı üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizin önemli sektörlerinden olan turizm sektörünün gelişimi ve dünya turizm pazarı içerisindeki payını artırmasında şüphesiz ki algılanan destinasyon imajı önemli bir rol oynamaktadır. Ülkemize dair oluşturulacak turizm politikalarında hedef pazardaki Türkiye imajı bilinmesi gereken önemli konulardandır. Ayrıca imaj oluşumuna etki eden unsurları bilmek hedef pazarlarda oluşturulmak istenen imaj çalışmalarında yön belirleyici unsurlardan olabilmektedir.Bu çalışmada benzer turistik özelliklere sahip olan Yunanistan ve Türkiye'nin destinasyon imajlarının Litvanlar arasında nasıl algılandığı ve bu algının tercihe nasıl etki ettiği araştırılmıştır. Ayrıca ziyaret deneyimi, bilgi kaynakları, seyahat motivasyonları ve demografik özelliklerin ilgili ülkelerin imajlarının oluşumundaki etkileri de araştırmaya konu olmuştur.Araştırma sonrasında elde edilen verilere ilgili istatistiki analizlerin uygulanması sonucunda destinasyon imajının ülkeler arasında farklılaştığı, bu farkın ülke tercihinde etkili olduğu belirlenmiştir. Yapılan analizler sonrasında Litvanya'da ki araştırma örnekleminde Yunanistan'ın Türkiye'ye nazaran daha olumlu bir imajı olduğu ve destinasyon imajı daha olumlu olan ülkenin tatil için seçildiği ortaya çıkmıştır. Araştırmada destinasyon imajın geçmişteki ziyarete göre farklılaştığı ve geçmişteki ziyaretin destinasyon seçimini etkilediği, destinasyon imajının bilgi kaynaklarından etkilendiği ve seyahat motivasyonunun destinasyon imajını etkilediği ortaya çıkmıştır. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda sektöre ve araştırmacılara yönelik öneriler geliştirilmiştir.2012, 70 sayfaAnahtar Kelimeler: Tüketici davranışı, Satın alma karar süreci, İmaj, Destinasyon imajı.Bilim Kodu:1127 The tourism sector is one of the most important sectors in Turkey. The perceieved destination image of Turkey plays an important role in order to increase the tourism market share of Turkey among world tourism market. It is an important subject to know destination image of Turkey in target market in order to tourism policy making. Furthermore knowing the factors which effect image formation may be one of the determining factors of the image formation process in the target markets.The aim of this research is finding out the image of Greece and Turkey which have similar touristic features among Lithuanian people. Furthermore the impact of previous visitation, information sources, travel motivations and demographic variables on image formation of related country were also raised in the research.The datas which was collected during research analysed with related statistical analysis. The findings of the statistical analysises demonstarated that destination image of both countries are different and this differences is important for country choice. The analysis demonstrated that Greece has more positive image then Turkey and the country which has more positive destination image is choosen for holiday. This research demonstrated that destination image is changed depending on previous visit and previous visit effects destination choice, information sources and travel motivations also effect destination image. As a result of this research some suggestions offered for relating to tourism sector and researcher.2012, 70 PagesKey Words: Consumer behaviour, Purchase decision process, Image, Destination image.Science Code:1127
Collections