Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Eyup
dc.contributor.authorPektaş, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-02T12:46:31Z
dc.date.available2020-12-02T12:46:31Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36684
dc.description.abstractÜlkemizin önemli sektörlerinden olan turizm sektörünün gelişimi ve dünya turizm pazarı içerisindeki payını artırmasında şüphesiz ki algılanan destinasyon imajı önemli bir rol oynamaktadır. Ülkemize dair oluşturulacak turizm politikalarında hedef pazardaki Türkiye imajı bilinmesi gereken önemli konulardandır. Ayrıca imaj oluşumuna etki eden unsurları bilmek hedef pazarlarda oluşturulmak istenen imaj çalışmalarında yön belirleyici unsurlardan olabilmektedir.Bu çalışmada benzer turistik özelliklere sahip olan Yunanistan ve Türkiye'nin destinasyon imajlarının Litvanlar arasında nasıl algılandığı ve bu algının tercihe nasıl etki ettiği araştırılmıştır. Ayrıca ziyaret deneyimi, bilgi kaynakları, seyahat motivasyonları ve demografik özelliklerin ilgili ülkelerin imajlarının oluşumundaki etkileri de araştırmaya konu olmuştur.Araştırma sonrasında elde edilen verilere ilgili istatistiki analizlerin uygulanması sonucunda destinasyon imajının ülkeler arasında farklılaştığı, bu farkın ülke tercihinde etkili olduğu belirlenmiştir. Yapılan analizler sonrasında Litvanya'da ki araştırma örnekleminde Yunanistan'ın Türkiye'ye nazaran daha olumlu bir imajı olduğu ve destinasyon imajı daha olumlu olan ülkenin tatil için seçildiği ortaya çıkmıştır. Araştırmada destinasyon imajın geçmişteki ziyarete göre farklılaştığı ve geçmişteki ziyaretin destinasyon seçimini etkilediği, destinasyon imajının bilgi kaynaklarından etkilendiği ve seyahat motivasyonunun destinasyon imajını etkilediği ortaya çıkmıştır. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda sektöre ve araştırmacılara yönelik öneriler geliştirilmiştir.2012, 70 sayfaAnahtar Kelimeler: Tüketici davranışı, Satın alma karar süreci, İmaj, Destinasyon imajı.Bilim Kodu:1127
dc.description.abstractThe tourism sector is one of the most important sectors in Turkey. The perceieved destination image of Turkey plays an important role in order to increase the tourism market share of Turkey among world tourism market. It is an important subject to know destination image of Turkey in target market in order to tourism policy making. Furthermore knowing the factors which effect image formation may be one of the determining factors of the image formation process in the target markets.The aim of this research is finding out the image of Greece and Turkey which have similar touristic features among Lithuanian people. Furthermore the impact of previous visitation, information sources, travel motivations and demographic variables on image formation of related country were also raised in the research.The datas which was collected during research analysed with related statistical analysis. The findings of the statistical analysises demonstarated that destination image of both countries are different and this differences is important for country choice. The analysis demonstrated that Greece has more positive image then Turkey and the country which has more positive destination image is choosen for holiday. This research demonstrated that destination image is changed depending on previous visit and previous visit effects destination choice, information sources and travel motivations also effect destination image. As a result of this research some suggestions offered for relating to tourism sector and researcher.2012, 70 PagesKey Words: Consumer behaviour, Purchase decision process, Image, Destination image.Science Code:1127en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDestinasyon imajının tatil satın alma kararı üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe role of destination image on holiday purchasing decision making
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmHoliday
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmImage
dc.identifier.yokid441159
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327608
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess