12-14 yaş grubu öğrencilerinin kahraman algılarının incelenmesi: Sincan ilçesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim okullarında öğrenim gören 12-14 yaş grubu öğrencilerinin kahraman algıları tespit edilmiştir. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Kahraman algılarını ölçmek amacıyla, araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme soruları kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ili Sincan ilçesinde 2010-2011 öğretim yılında 8 ilköğretim okulunda 6, 7 ve 8. sınıflarda bulunan 302 öğrenci oluşturmaktadır. Ses kayıt cihazı ile elde edilen nitel veriler içerik analizi ile çözümlenmiş ve temalara ayrılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin ilköğretim ders kitaplarında yer alan kişileri, aile bireylerini, arkadaşlarını, öğretmenlerini kahraman olarak görmelerinin yanı sıra medya, internet gibi kitle iletişim araçlarında izledikleri kişileri kahraman olarak kabul ettikleri görülmüştür. Bunun yanında, öğrencilerin tercih ettikleri kahramanların temel özellikleri, Dünya'dan ve Türkiye'den tercih edilen kahramanlar, rol model olarak örnek alınan kahramanlar ortaya konmuştur. Ayrıca öğrencilerin kahraman tercihlerinde etkili olan değerler de çalışmanın önemli bulgularındandır. In this research, were determined 12-14 age group students' hero perceptions studying in the elementary schools. Descriptive survey method was used in this study. In order to measure the hero of perceptions, used interview questions developed by the researcher. The study group is 302 students in the 6th, 7th and 8th classrooms of eight elementary schools in Sincan in Ankara in the academic year 2010-2011. Qualitative data obtained by using voice recorder were solved by analyzing the content analysis and were divided themes. As a result, the students were perceived people as a hero watching in mass media such as media, internet as well as accepted their teachers, friends, family members, persons in textbooks of the elementary school as a hero. İn addition, has been taken as an example of the heroes as role models, preferred Heroes in the world and Turkey and the basic features of the heroes of students' choice. Furthermore, important findings of the study are which effective values in the students' hero preferences.
Collections