Show simple item record

dc.contributor.advisorÖcal, Adem
dc.contributor.authorPolat, Recep
dc.date.accessioned2020-12-02T12:46:30Z
dc.date.available2020-12-02T12:46:30Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36681
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim okullarında öğrenim gören 12-14 yaş grubu öğrencilerinin kahraman algıları tespit edilmiştir. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Kahraman algılarını ölçmek amacıyla, araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme soruları kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara ili Sincan ilçesinde 2010-2011 öğretim yılında 8 ilköğretim okulunda 6, 7 ve 8. sınıflarda bulunan 302 öğrenci oluşturmaktadır. Ses kayıt cihazı ile elde edilen nitel veriler içerik analizi ile çözümlenmiş ve temalara ayrılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin ilköğretim ders kitaplarında yer alan kişileri, aile bireylerini, arkadaşlarını, öğretmenlerini kahraman olarak görmelerinin yanı sıra medya, internet gibi kitle iletişim araçlarında izledikleri kişileri kahraman olarak kabul ettikleri görülmüştür. Bunun yanında, öğrencilerin tercih ettikleri kahramanların temel özellikleri, Dünya'dan ve Türkiye'den tercih edilen kahramanlar, rol model olarak örnek alınan kahramanlar ortaya konmuştur. Ayrıca öğrencilerin kahraman tercihlerinde etkili olan değerler de çalışmanın önemli bulgularındandır.
dc.description.abstractIn this research, were determined 12-14 age group students' hero perceptions studying in the elementary schools. Descriptive survey method was used in this study. In order to measure the hero of perceptions, used interview questions developed by the researcher. The study group is 302 students in the 6th, 7th and 8th classrooms of eight elementary schools in Sincan in Ankara in the academic year 2010-2011. Qualitative data obtained by using voice recorder were solved by analyzing the content analysis and were divided themes. As a result, the students were perceived people as a hero watching in mass media such as media, internet as well as accepted their teachers, friends, family members, persons in textbooks of the elementary school as a hero. İn addition, has been taken as an example of the heroes as role models, preferred Heroes in the world and Turkey and the basic features of the heroes of students' choice. Furthermore, important findings of the study are which effective values in the students' hero preferences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title12-14 yaş grubu öğrencilerinin kahraman algılarının incelenmesi: Sincan ilçesi örneği
dc.title.alternative12-14 age group of students' investigation of hero perception: Example of Sincan county
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmHeroic ideal
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmAnkara-Sincan
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmHeroes
dc.identifier.yokid443315
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327598
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess