Acquisition of the comprehension of Yes/No queestion particle-ml with case markers in Turkish: A.Cross sectional study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET: Bu çalışmanın amacı 2;0 - 5;0 yaş öbeklerindeki Türk çocuklarının dil edinim süreçlerinde ismin halleri ile birlikte soru son eki -mi nın edinim sırasını incelemektir. Bu amaçla Adana ilinde bulunan ana okullarından 4 tanesi seçilmiş ve çalışma sahasına katılmıştır. 40 erkek 40 kız olmak üzere toplam 80 çocuk denek olarak kullanılmıştır. Çocukların hepsi orta sınıf ekonomik düzeyine sahip ailelerden gelmektedirler. Veri toplama aşamasında deneklerin her birisi ile tek tek görüşülmüş, resimler ve ilgili konudaki dil edinim düzeyim saptamaya yönelik soruları içeren bir sormaca kullanılarak belirtilen yaşlardan veri toplanmıştır. Tezin birinci bölümünde çalışmanın amacı, hipotezler ve çalışmanın sahası hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde ise birinci dil edinimine yönelik genel teoriler gözden geçirilmiş ve soru yapılarının edinimine yönelik şimdiye kadar yapılan çalışmalardan örneklemelere gidilmiştir. Üçüncü bölüm, araştırmanın çatısının ayrıntısı ile sunulduğu bölüm olmuştur. Ham verinin çözümlenmesinin yapıldığı bölüm dördüncü bölüm olmuş ve ilgili bulgular burada sunulmuştur. Beşinci ve son bölümde ise verinin çözümlemesi sonucu ortaya çıkan sonuçlar birinci bölümde sunulan hipotezler açısından tartışılmıştır. IV ABSTRACT The aim of this cross-sectional study is to find out the sequence of acquisition of the comprehension of the interrogative particle -ml with different Turkish case markers in children acquiring Turkish between the ages of 2;0 years and S;0 years. In Chapter I, the purpose of the study, hypotheses, and the scope of the study are stated. In Chapter II, the literature related to the first language acquisition and yes/no questions is reviewed. In Chapter HL, research design is described in detail. In Chapter IV, statistical analysis of the data collected for the purpose of the study and the findings are presented. In Chapter V, the results of the data analysis are discussed with regards to the hypotheses stated in Chapter I.
Collections