Show simple item record

dc.contributor.advisorEkmekçi, Özden
dc.contributor.authorCan, Cem
dc.date.accessioned2020-12-29T08:34:23Z
dc.date.available2020-12-29T08:34:23Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366534
dc.description.abstractÖZET: Bu çalışmanın amacı 2;0 - 5;0 yaş öbeklerindeki Türk çocuklarının dil edinim süreçlerinde ismin halleri ile birlikte soru son eki -mi nın edinim sırasını incelemektir. Bu amaçla Adana ilinde bulunan ana okullarından 4 tanesi seçilmiş ve çalışma sahasına katılmıştır. 40 erkek 40 kız olmak üzere toplam 80 çocuk denek olarak kullanılmıştır. Çocukların hepsi orta sınıf ekonomik düzeyine sahip ailelerden gelmektedirler. Veri toplama aşamasında deneklerin her birisi ile tek tek görüşülmüş, resimler ve ilgili konudaki dil edinim düzeyim saptamaya yönelik soruları içeren bir sormaca kullanılarak belirtilen yaşlardan veri toplanmıştır. Tezin birinci bölümünde çalışmanın amacı, hipotezler ve çalışmanın sahası hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde ise birinci dil edinimine yönelik genel teoriler gözden geçirilmiş ve soru yapılarının edinimine yönelik şimdiye kadar yapılan çalışmalardan örneklemelere gidilmiştir. Üçüncü bölüm, araştırmanın çatısının ayrıntısı ile sunulduğu bölüm olmuştur. Ham verinin çözümlenmesinin yapıldığı bölüm dördüncü bölüm olmuş ve ilgili bulgular burada sunulmuştur. Beşinci ve son bölümde ise verinin çözümlemesi sonucu ortaya çıkan sonuçlar birinci bölümde sunulan hipotezler açısından tartışılmıştır.
dc.description.abstractIV ABSTRACT The aim of this cross-sectional study is to find out the sequence of acquisition of the comprehension of the interrogative particle -ml with different Turkish case markers in children acquiring Turkish between the ages of 2;0 years and S;0 years. In Chapter I, the purpose of the study, hypotheses, and the scope of the study are stated. In Chapter II, the literature related to the first language acquisition and yes/no questions is reviewed. In Chapter HL, research design is described in detail. In Chapter IV, statistical analysis of the data collected for the purpose of the study and the findings are presented. In Chapter V, the results of the data analysis are discussed with regards to the hypotheses stated in Chapter I.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleAcquisition of the comprehension of Yes/No queestion particle-ml with case markers in Turkish: A.Cross sectional study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmNoun case affixes
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmTurkish children
dc.identifier.yokid52276
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid52276
dc.description.pages61
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess