Beden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal görünüş kaygı düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal görünüş kaygı düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Tarama modelindeki bu araştırmaya 2011-2012 eğitim-öğretim yılında 6 farklı üniversitenin beden eğitimi ve spor öğretmenliği programlarında öğrenim gören toplam 600 beden eğitimi öğretmen adayı katılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak ?Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği (Doğan, 2010) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SSPS 15.0 paket programından yararlanılmış. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden; yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma teknikleri kullanılmış. Ayrıca araştırmada değişkenler arasındaki farkı bulabilmek amacıyla t testi, tek yönlü varyans analizi (one way- Anova) ve farkın kaynağına bakmak amacıyla da Tukey testine başvurulmuştur. İki faktör arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla da pearson korelasyon kat sayısı tekniğinden yararlanılmıştır.Araştırmada beden eğitimi öğretmen adaylarının, sosyal görünüş kaygısı ölçeğinden elde ettikleri ortalamalar açısından sosyal görünüş kaygı düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. Bunun yanında beden eğitimi öğretmen adaylarının; cinsiyet, öğrenim gördüğü sınıf düzeyi, aile gelir durumu ve öğrenim gördüğü üniversite değişkenleri açısından anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Ancak beden eğitimi öğretmen adaylarının spor branşları ve doğup büyüdükleri yerleşim yeri değişkenleri açısında yapılan karşılaştırmalarda ise anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Ayrıca yaş değişkeni ile beden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal görünüş kaygı düzeyleri arasında da anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. The main purpose of this research is to examine the levels of social appearance anxiety of the candidate physical education teachers. The research has been carried out by Survey model. In the academic year of 2011-2012, a total of 600 physical education teacher candidates studying in six different universities? physical education and sport teaching programs participated in this study. In this study, ?Social Appearance Anxiety Scale (Doğan, 2010)? was used as a tool of data collection. The SSPS 15.0 package program was used to analyze the data. For data analysis, descriptive statistical techniques including percentage, frequency, mean and standard deviation were used. In addition, t test and one-way analysis of variance (one way-ANOVA) were used to find the difference between the study variables. Also, Tukey test was performed for the source of the difference and the Pearson correlation coefficient technique was used to determine the relationship between the two factors.In the study it was seen that, physical education teacher candidates? social appearance anxiety levels were low according to the social appearance anxiety scale. In addition, no significant difference was found among the physical education teacher candidates? variables including gender, class level, family income, and which university he/she goes. However, physical education teacher candidates? sport branches and where they were born, grown and settled variables were compared and significant differences were found. Also, a significant relationship was found between the age variable and the social view anxiety levels of the physical education teacher candidates.
Collections