Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnlü, Hüseyin
dc.contributor.authorYüceant, Metin
dc.date.accessioned2020-12-02T12:46:16Z
dc.date.available2020-12-02T12:46:16Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36641
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, beden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal görünüş kaygı düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Tarama modelindeki bu araştırmaya 2011-2012 eğitim-öğretim yılında 6 farklı üniversitenin beden eğitimi ve spor öğretmenliği programlarında öğrenim gören toplam 600 beden eğitimi öğretmen adayı katılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak ?Sosyal Görünüş Kaygısı Ölçeği (Doğan, 2010) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SSPS 15.0 paket programından yararlanılmış. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerden; yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma teknikleri kullanılmış. Ayrıca araştırmada değişkenler arasındaki farkı bulabilmek amacıyla t testi, tek yönlü varyans analizi (one way- Anova) ve farkın kaynağına bakmak amacıyla da Tukey testine başvurulmuştur. İki faktör arasındaki ilişkiyi saptamak amacıyla da pearson korelasyon kat sayısı tekniğinden yararlanılmıştır.Araştırmada beden eğitimi öğretmen adaylarının, sosyal görünüş kaygısı ölçeğinden elde ettikleri ortalamalar açısından sosyal görünüş kaygı düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. Bunun yanında beden eğitimi öğretmen adaylarının; cinsiyet, öğrenim gördüğü sınıf düzeyi, aile gelir durumu ve öğrenim gördüğü üniversite değişkenleri açısından anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Ancak beden eğitimi öğretmen adaylarının spor branşları ve doğup büyüdükleri yerleşim yeri değişkenleri açısında yapılan karşılaştırmalarda ise anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Ayrıca yaş değişkeni ile beden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal görünüş kaygı düzeyleri arasında da anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to examine the levels of social appearance anxiety of the candidate physical education teachers. The research has been carried out by Survey model. In the academic year of 2011-2012, a total of 600 physical education teacher candidates studying in six different universities? physical education and sport teaching programs participated in this study. In this study, ?Social Appearance Anxiety Scale (Doğan, 2010)? was used as a tool of data collection. The SSPS 15.0 package program was used to analyze the data. For data analysis, descriptive statistical techniques including percentage, frequency, mean and standard deviation were used. In addition, t test and one-way analysis of variance (one way-ANOVA) were used to find the difference between the study variables. Also, Tukey test was performed for the source of the difference and the Pearson correlation coefficient technique was used to determine the relationship between the two factors.In the study it was seen that, physical education teacher candidates? social appearance anxiety levels were low according to the social appearance anxiety scale. In addition, no significant difference was found among the physical education teacher candidates? variables including gender, class level, family income, and which university he/she goes. However, physical education teacher candidates? sport branches and where they were born, grown and settled variables were compared and significant differences were found. Also, a significant relationship was found between the age variable and the social view anxiety levels of the physical education teacher candidates.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmen adaylarının sosyal görünüş kaygı düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the social appearance anxiety of candidate physical education teachers in terms of some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.subject.ytmSocial appearance anxiety
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmPhysical education and sports lesson
dc.identifier.yokid10006304
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid344413
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess