Gümrük Birliği sonrasında Türk konfeksiyon ihracatçılarının rekabet gücünü artırmada pazarlamanın yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Türk İmalat Sanayi içerisindeki en büyük sektörlerden birisi durumunda olan Türk Konfeksiyon Sektörü, Türkiye'nin ihracatında da lokomotif sektör durumundadır. Türk Ekonomisi içerisinde bu denli önemli bir yere sahip olan Türk konfeksiyon sektörünün Gümrük Birliği sonrasında da bu başarısını devam ettirebilmesi ve dış pazarlardaki rekabet gücünü koruyup artırabilmesinde çeşitli faktörlerin yanı sıra pazarlamadan da etkin bir şekilde yararlanılmasının büyük önemi vardır. Bu doğrultuda işletmeler, pazarlama organizasyonlarını oluşturarak, pazarlama karmasının tüm elemanlarını birbirinden ayırmaksızın entegre bir şekilde geliştirmeli ve yeni pazarlara girerken işletmelerin en çok ihtiyaç duyduğu bilgiyi sağlayacak olan pazarlama araştırmalarına gereken önem verilmelidir. Bu çalışma ile, Gümrük Birliği' nin Türk Konfeksiyon Sektörü üzerindeki etkileri incelenmiş, Gümrük Birliği sonrasında Türk konfeksiyon ihracatçılarının rekabet güçlerini artırmada pazarlamanın gücünden nasıl yararlanabilecekleri konusu üzerinde durulmuş ve bu doğrultuda çeşitli öneriler geliştirilmiştir. rv ABSTRACT Turkish Clothing Industry which is one of the largest sector of Turkish Manufacturing Industry, is the leading sector in Turkish exports. The efficient use of marketing is the key factor in order to attain the success of Turkish Clothing Industry and to maintain and increase its competitive force after the Customs Union. Firms forming their marketing organizations should develop their marketing mix integrationally and they should give emphasize on the importance of the marketing research which provide the most useful knowledge to the firms while entering to the new markets. Within this study, the effects of Customs Union on Turkish Clothing Industry have been examined. The possible ways of increasing the competitive force of Turkish clothing exporters while facilitating the power of marketing have been considered and several suggestions on this subject have been presented.
Collections