Show simple item record

dc.contributor.advisorMazlum, Mustafa
dc.contributor.authorİnan, Hilal
dc.date.accessioned2020-12-29T08:33:58Z
dc.date.available2020-12-29T08:33:58Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366355
dc.description.abstractÖZET Türk İmalat Sanayi içerisindeki en büyük sektörlerden birisi durumunda olan Türk Konfeksiyon Sektörü, Türkiye'nin ihracatında da lokomotif sektör durumundadır. Türk Ekonomisi içerisinde bu denli önemli bir yere sahip olan Türk konfeksiyon sektörünün Gümrük Birliği sonrasında da bu başarısını devam ettirebilmesi ve dış pazarlardaki rekabet gücünü koruyup artırabilmesinde çeşitli faktörlerin yanı sıra pazarlamadan da etkin bir şekilde yararlanılmasının büyük önemi vardır. Bu doğrultuda işletmeler, pazarlama organizasyonlarını oluşturarak, pazarlama karmasının tüm elemanlarını birbirinden ayırmaksızın entegre bir şekilde geliştirmeli ve yeni pazarlara girerken işletmelerin en çok ihtiyaç duyduğu bilgiyi sağlayacak olan pazarlama araştırmalarına gereken önem verilmelidir. Bu çalışma ile, Gümrük Birliği' nin Türk Konfeksiyon Sektörü üzerindeki etkileri incelenmiş, Gümrük Birliği sonrasında Türk konfeksiyon ihracatçılarının rekabet güçlerini artırmada pazarlamanın gücünden nasıl yararlanabilecekleri konusu üzerinde durulmuş ve bu doğrultuda çeşitli öneriler geliştirilmiştir. rv
dc.description.abstractABSTRACT Turkish Clothing Industry which is one of the largest sector of Turkish Manufacturing Industry, is the leading sector in Turkish exports. The efficient use of marketing is the key factor in order to attain the success of Turkish Clothing Industry and to maintain and increase its competitive force after the Customs Union. Firms forming their marketing organizations should develop their marketing mix integrationally and they should give emphasize on the importance of the marketing research which provide the most useful knowledge to the firms while entering to the new markets. Within this study, the effects of Customs Union on Turkish Clothing Industry have been examined. The possible ways of increasing the competitive force of Turkish clothing exporters while facilitating the power of marketing have been considered and several suggestions on this subject have been presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGümrük Birliği sonrasında Türk konfeksiyon ihracatçılarının rekabet gücünü artırmada pazarlamanın yeri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmReady made clothing
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmCustoms Union
dc.identifier.yokid64199
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64199
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess