The Effects of learners beliefs about language learning on their success
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET ÖĞRENCİLERİN DİL ÖĞRENMEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BAŞARILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Eda HALAÇOĞLU Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Fehmi Can Sendan Ekim 1999, 99 sayfa Bu çalışmada, Çukurova Üniversitesi' nde Yabancı Dil Eğitim Merkezindeki hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenmeye ilişkin görüşleri araştırılmaktadır. Çalışmanın temel amacı, başarılı ve başarısız öğrencileri bu görüşleri açısından karşılaştırmak ve bu iki grup arasında istatistiksel olarak önemli sayılan görüş farkları bulunursa, başarı üzerinde olumlu etkisi olan görüşleri ortaya çıkarmaktır. Çok az sayıda olmakla birlikte, bazı çalışmalarda öğrencilerin görüşleri ve başarıları arasında bir ilişki olabileceği saptanmıştır. Bu araştırma için 1998-99 akademik yılının güz döneminin ilk haftalarında, 36 kapalı uçlu ve 2 çoktan seçmeli madde içeren Türkçe bir anket kullanılarak katılımcılardan dil öğrenmeye ilişkin görüşleri hakkında veri toplanmıştır. Elde edilen veriler, yabancı dil öğrenme yeteneğiyle ilgili görüşler, dil öğrenmenin zorluğuyla ilgili görüşler, dil öğrenmenin doğasıyla ilgili görüşler, öğrenme ve iletişim stratej ileriyle ilgili görüşler ve güdülerle ilgili görüşler olmak üzere beş ana başlık altında, SPSS (Sosyal Bilimler İstatistiksel Paketi) programında ki-kare değerleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları tablolarda gösterilerek yorumlanmıştır. Sonuç olarak, bu çalışmaya katılan başarılı ve başarısız öğrencilerin dil öğrenmeye ilişkin görüşleri arasında önemli bir fark bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler Yabancı Dil Öğrenme Yeteneği Dil öğrenmenin Zorluğu Dil Öğrenmenin Doğası Öğrenme ve İletişim Stratejileri Güdüler Dil öğrenmede Başarı ABSTRACT THE EFFECTS OF LEARNERS' PRECONCEPTIONS ABOUT LANGUAGE LEARNING ON THEIR SUCCESS Eda HALAÇO?LU Master Thesis, English Language Teaching Department Advisor: Asst. Prof. Dr. Fehmi Can Sendan October 1999, 99 pages This study is designed to investigate the beliefs of the students at Foreign Language Centre of Çukurova University about language learning. The main concern of the study is to compare successful and unsuccessful students' beliefs and to find out if there are significant differences between them since some studies indicated that a relationship exists between students' beliefs and their degree of success in language learning. Data were collected at one time in autumn term of 1998-99 academic year by using a questionnaire including 36 close-ended and 2 multiple-choice items. Obtained data were analysed under five major areas as beliefs about foreign language aptitude, beliefs about the difficulty of language learning, beliefs about the nature of language learning, beliefs about learning and communication strategies, and beliefs about motivations. SPSS (Statistical Package for Social Sciences) was used to compute chi-square values to compare the two groups. Findings were displayed in tables. The results do not indicate any statistically significant differences between the beliefs of successful and unsuccessful students about language learning or a relationship between learners' beliefs and success in language learning. Key Words Foreign Language Aptitude Difficulty of Language Learning Nature of Language Learning Learning and Communication Strategies Motivations Success in Language Learning
Collections