Show simple item record

dc.contributor.advisorSendan, Fehmi Can
dc.contributor.authorHalaçoğlu, Eda
dc.date.accessioned2020-12-29T08:33:16Z
dc.date.available2020-12-29T08:33:16Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366044
dc.description.abstractIV ÖZET ÖĞRENCİLERİN DİL ÖĞRENMEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BAŞARILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Eda HALAÇOĞLU Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Fehmi Can Sendan Ekim 1999, 99 sayfa Bu çalışmada, Çukurova Üniversitesi' nde Yabancı Dil Eğitim Merkezindeki hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil öğrenmeye ilişkin görüşleri araştırılmaktadır. Çalışmanın temel amacı, başarılı ve başarısız öğrencileri bu görüşleri açısından karşılaştırmak ve bu iki grup arasında istatistiksel olarak önemli sayılan görüş farkları bulunursa, başarı üzerinde olumlu etkisi olan görüşleri ortaya çıkarmaktır. Çok az sayıda olmakla birlikte, bazı çalışmalarda öğrencilerin görüşleri ve başarıları arasında bir ilişki olabileceği saptanmıştır. Bu araştırma için 1998-99 akademik yılının güz döneminin ilk haftalarında, 36 kapalı uçlu ve 2 çoktan seçmeli madde içeren Türkçe bir anket kullanılarak katılımcılardan dil öğrenmeye ilişkin görüşleri hakkında veri toplanmıştır. Elde edilen veriler, yabancı dil öğrenme yeteneğiyle ilgili görüşler, dil öğrenmenin zorluğuyla ilgili görüşler, dil öğrenmenin doğasıyla ilgili görüşler, öğrenme ve iletişim stratej ileriyle ilgili görüşler ve güdülerle ilgili görüşler olmak üzere beş ana başlık altında, SPSS (Sosyal Bilimler İstatistiksel Paketi) programında ki-kare değerleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları tablolarda gösterilerek yorumlanmıştır. Sonuç olarak, bu çalışmaya katılan başarılı ve başarısız öğrencilerin dil öğrenmeye ilişkin görüşleri arasında önemli bir fark bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler Yabancı Dil Öğrenme Yeteneği Dil öğrenmenin Zorluğu Dil Öğrenmenin Doğası Öğrenme ve İletişim Stratejileri Güdüler Dil öğrenmede Başarı
dc.description.abstractABSTRACT THE EFFECTS OF LEARNERS' PRECONCEPTIONS ABOUT LANGUAGE LEARNING ON THEIR SUCCESS Eda HALAÇO?LU Master Thesis, English Language Teaching Department Advisor: Asst. Prof. Dr. Fehmi Can Sendan October 1999, 99 pages This study is designed to investigate the beliefs of the students at Foreign Language Centre of Çukurova University about language learning. The main concern of the study is to compare successful and unsuccessful students' beliefs and to find out if there are significant differences between them since some studies indicated that a relationship exists between students' beliefs and their degree of success in language learning. Data were collected at one time in autumn term of 1998-99 academic year by using a questionnaire including 36 close-ended and 2 multiple-choice items. Obtained data were analysed under five major areas as beliefs about foreign language aptitude, beliefs about the difficulty of language learning, beliefs about the nature of language learning, beliefs about learning and communication strategies, and beliefs about motivations. SPSS (Statistical Package for Social Sciences) was used to compute chi-square values to compare the two groups. Findings were displayed in tables. The results do not indicate any statistically significant differences between the beliefs of successful and unsuccessful students about language learning or a relationship between learners' beliefs and success in language learning. Key Words Foreign Language Aptitude Difficulty of Language Learning Nature of Language Learning Learning and Communication Strategies Motivations Success in Language Learningen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe Effects of learners beliefs about language learning on their success
dc.title.alternativeÖğrencilerin dil öğrenmeye ilişkin görüşlerinin başarıları üzerindeki etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid89471
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89471
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess