The Use of cognitive skills in reading and reading tests
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET Bilişsel Düzey Basamaklarının Okuma Dersleri ve Okuma Sınavlarında Kullanımı Kerim ÜNAL Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Danışman: Yrd. Doç. Dr. Erdoğan BADA Temmuz 1999, 113 sayfa Öğretmenler, öğrencilerine okuma, yazma, ve edebiyat gibi bazı konuları öğretirler. Bunları yaparken de, öğrencilerinin bazı yetenekleri kazanmalarını sağlarlar. Bunun yanısıra, öğrencilerin başarıları hakkında bir fikir edinebilmek için, onların gelişmelerini, bir öğretim süreci boyunca değişik yollarla değerlendirirler. Bu yollardan birisi de, öğrencilerin bilişsel düzey basamaklarını ölçmeyi amaçlayan sınavlar vermektir. Bizim çalışmamızın amacı da, öğretmenler tarafından verilen okuma dersi ve okuma sınavlarındaki bilişsel düzey basamaklarının kullanımını araştırmaktır. Sonuçlar; üniversite öğretmenlerinin, en üst bilişsel düzey basamak sorularını sınavlarında kullandıklarını göstermektedir. Fakat, öğrencilerin başarı durumları incelendiğinde, bu tür sorulara yüksek oranda cevap veremedikleri gözlenmiştir. Öğrencilerin geçmiş eğitiminin incelenmesi sonucunda, liselerdeki öğretmenlerin, sınavlarında sadece bilgi, kavrama ve bazen de analiz sorularını kullandıkları ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Bilişsel düzey basamakları, Sınavlar, Değerlendirme uı ABSTRACT The Use of Cognitive Skills in Reading and Reading Tests Kerim ÜNAL A Thesis for Master of Arts, English Language Teaching Supervisor: Asst. Prof. Dr. Erdoğan BADA July 1999, 113 pages Teachers teach students subjects such as reading, literature, writing, etc., and while doing so, they try to enable them to achieve certain abilities. In addition, in order to develop some idea about students' achievement, they test their improvement during the teaching process through different ways. One of such ways is administering tests, which usually aims to assess cognitive skills. Thus, the purpose of this study is to explore the use of cognitive skills in reading and reading tests administered by the teachers. The results show that although the university teachers utilize higher order questions in their tests, it is observed that students do not give higher order responses to such higher order questions. Through a deeper analysis of students' background education, it was found out that the students mostly faced questions of knowledge, comprehension and, rarely, analysis types during their high school education. Keywords: Cognitive Skills, Testing, and Assessment
Collections