Show simple item record

dc.contributor.advisorBada, Erdoğan
dc.contributor.authorÜnal, Kerim
dc.date.accessioned2020-12-29T08:33:07Z
dc.date.available2020-12-29T08:33:07Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365976
dc.description.abstractIV ÖZET Bilişsel Düzey Basamaklarının Okuma Dersleri ve Okuma Sınavlarında Kullanımı Kerim ÜNAL Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Danışman: Yrd. Doç. Dr. Erdoğan BADA Temmuz 1999, 113 sayfa Öğretmenler, öğrencilerine okuma, yazma, ve edebiyat gibi bazı konuları öğretirler. Bunları yaparken de, öğrencilerinin bazı yetenekleri kazanmalarını sağlarlar. Bunun yanısıra, öğrencilerin başarıları hakkında bir fikir edinebilmek için, onların gelişmelerini, bir öğretim süreci boyunca değişik yollarla değerlendirirler. Bu yollardan birisi de, öğrencilerin bilişsel düzey basamaklarını ölçmeyi amaçlayan sınavlar vermektir. Bizim çalışmamızın amacı da, öğretmenler tarafından verilen okuma dersi ve okuma sınavlarındaki bilişsel düzey basamaklarının kullanımını araştırmaktır. Sonuçlar; üniversite öğretmenlerinin, en üst bilişsel düzey basamak sorularını sınavlarında kullandıklarını göstermektedir. Fakat, öğrencilerin başarı durumları incelendiğinde, bu tür sorulara yüksek oranda cevap veremedikleri gözlenmiştir. Öğrencilerin geçmiş eğitiminin incelenmesi sonucunda, liselerdeki öğretmenlerin, sınavlarında sadece bilgi, kavrama ve bazen de analiz sorularını kullandıkları ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Bilişsel düzey basamakları, Sınavlar, Değerlendirme
dc.description.abstractuı ABSTRACT The Use of Cognitive Skills in Reading and Reading Tests Kerim ÜNAL A Thesis for Master of Arts, English Language Teaching Supervisor: Asst. Prof. Dr. Erdoğan BADA July 1999, 113 pages Teachers teach students subjects such as reading, literature, writing, etc., and while doing so, they try to enable them to achieve certain abilities. In addition, in order to develop some idea about students' achievement, they test their improvement during the teaching process through different ways. One of such ways is administering tests, which usually aims to assess cognitive skills. Thus, the purpose of this study is to explore the use of cognitive skills in reading and reading tests administered by the teachers. The results show that although the university teachers utilize higher order questions in their tests, it is observed that students do not give higher order responses to such higher order questions. Through a deeper analysis of students' background education, it was found out that the students mostly faced questions of knowledge, comprehension and, rarely, analysis types during their high school education. Keywords: Cognitive Skills, Testing, and Assessmenten_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe Use of cognitive skills in reading and reading tests
dc.title.alternativeBilişsel basamaklarının okuma dersleri ve okuma sınavlarında kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCognitive level skills
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmSuccess evaluation
dc.subject.ytmValuation
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language education
dc.identifier.yokid89488
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid89488
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess