Öğretmen adaylarının futbola yönelik tutumları ve takımları ile özdeşleşme durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının futbola yönelik tutumları ve takımları ile özdeşleşme durumlarını belirlemek, bu tutumlar ve özdeşleşme durumlarını, öğretmen adaylarının anket bilgilerinden elde edilen bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını karşılaştırarak ortaya koymaktır. Eğitim fakültesinde okuyan öğretmen adaylarının futbola yönelik tutumlarının olumlu ve takımları ile özdeşleşme durumlarının yüksek olması spor açısından çok önemlidir. Çalışmaya 360'ı kadın, 336'sı erkek olmak üzere 696 öğretmen adayı gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; 'Futbola Yönelik Tutum Ölçeği' ve 'Spor Taraftarı Özdeşleşme Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının, sporla özdeşleşme düzeylerinin; cinsiyet değişkeni açısından, bölüm değişkeni açısından, sınıf değişkeni açısından, herhangi bir spor branşı ile ilgilenme değişkeni açısından, düzenli spor yapma değişkeni açısından anlamlı bir farka rastlanırken; mezun oldukları ortaöğretim türü açısından, aile gelir durumu değişkeni açısından, yerleşim yeri açısından, not ortalaması değişkeni açısından da anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir. The aim of this study is to determine teacher candidates attitude towards football and their identification with the status of their football teams and according to the independent variables obtained from questionnaires present these attitudes and these identification status. Teacher candidates have positive attitudes towards football and their higher identification with the status of football teams is very important for sports. There was 360 women and 336 men voluntarily participate in this research. In this research as a means of data collection;`Attitude scale towards Football `and `Identification Sports Fan scale` is used. As a result of research the teacher candidates identification levels with sports detected in significant differences in terms of gender, department, class, dealing with any branch of sport, regular sport activities as well as graduated from secondary school, family income status, GPA(grade poınt avarege).
Collections