Show simple item record

dc.contributor.advisorErbaş, Mustafa Kayıhan
dc.contributor.authorAltinsoy, Emrah
dc.date.accessioned2020-12-02T12:45:53Z
dc.date.available2020-12-02T12:45:53Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36586
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının futbola yönelik tutumları ve takımları ile özdeşleşme durumlarını belirlemek, bu tutumlar ve özdeşleşme durumlarını, öğretmen adaylarının anket bilgilerinden elde edilen bağımsız değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını karşılaştırarak ortaya koymaktır. Eğitim fakültesinde okuyan öğretmen adaylarının futbola yönelik tutumlarının olumlu ve takımları ile özdeşleşme durumlarının yüksek olması spor açısından çok önemlidir. Çalışmaya 360'ı kadın, 336'sı erkek olmak üzere 696 öğretmen adayı gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; 'Futbola Yönelik Tutum Ölçeği' ve 'Spor Taraftarı Özdeşleşme Ölçeği' kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının, sporla özdeşleşme düzeylerinin; cinsiyet değişkeni açısından, bölüm değişkeni açısından, sınıf değişkeni açısından, herhangi bir spor branşı ile ilgilenme değişkeni açısından, düzenli spor yapma değişkeni açısından anlamlı bir farka rastlanırken; mezun oldukları ortaöğretim türü açısından, aile gelir durumu değişkeni açısından, yerleşim yeri açısından, not ortalaması değişkeni açısından da anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine teacher candidates attitude towards football and their identification with the status of their football teams and according to the independent variables obtained from questionnaires present these attitudes and these identification status. Teacher candidates have positive attitudes towards football and their higher identification with the status of football teams is very important for sports. There was 360 women and 336 men voluntarily participate in this research. In this research as a means of data collection;`Attitude scale towards Football `and `Identification Sports Fan scale` is used. As a result of research the teacher candidates identification levels with sports detected in significant differences in terms of gender, department, class, dealing with any branch of sport, regular sport activities as well as graduated from secondary school, family income status, GPA(grade poınt avarege).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının futbola yönelik tutumları ve takımları ile özdeşleşme durumları
dc.title.alternativeTeacher candidates' attitudes towards football and identification status with their teams
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmFootball teams
dc.subject.ytmFavoritism
dc.subject.ytmIdentification
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmFootball
dc.identifier.yokid10063268
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399673
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess