10.sınıf coğrafya dersinde toprak konularının kavram haritası tekniği ile işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Güngördü, Ersin | |
dc.contributor.author | Acar, Serap | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:32:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:32:34Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365734 | |
dc.description.abstract | 10.sınıf Coğrafya Derslerinde Toprak Konularının Kavram Haritası Tekniği İle İşlenmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi olup olmadığını tespit etmeye yönelik bu araştırma,deneysel yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Coğrafya dersi toprak konusuna ait kavramların kavram haritaları kullanılarak öğretilmesini hedefleyen bu araştırmada biri deney,diğeri ise kontrol grubu olmak üzere iki grup seçilmiştir. Araştırmanın örneklemini Ankara Hasan Ali Yücel Anadolu Öğretmen Lisesi, Lise 2.sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Deneklerin seçimi tamamen objektif olarak yapılmıştır. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu desenler kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak toprak konusuna ait 35 soruluk bir test kullanılmıştır. Verilerin analizinde kullanılan istatistiksel işlemlerin sonucunda şu bulgulara ulaşılmıştır:-Deney grubuna uygulanan kavram haritalarının öğrenci başarısını arttırmada anlatım yönteminden (klasik yöntem) daha etkili olduğiu söylenebilir.-Kontrol grubuna uygulanan anlatım yönteminin ( klasik yöntem) öğrenci başarısını arttırmada daha az etkili olduğu söylenebilir.Bilim Kodu:Anahtar kelimeler:Kavram,Kavram Öğrenme,Kavram Haritası,Coğrafya'da Kavram Öğrenme.Tez Yöneticisi: Yrd. Doç .Dr .Ersin GÜNGÖRDÜ | |
dc.description.abstract | This thesis is written through empirical methodology in order to ascertain whether concept maps are effective in the success of second year high school students to learn subjects on Soil for the Geography class.In this thesis, which aims to teach concepts related with the subjects on Soil for the Geography class through using concept maps, two groups are selected that are called test and control. The second year students of Ankara Hasan Ali Yücel Anatolian Teacher High School are the samples of this thesis. The subjects are chosen objectively. Pre-test ? final test, control grouping, patterns are used in the thesis. A test with 35 questions about the Soil is used as data gathering process. The following findings are reached as a result of statistical process used for data analyzing:-The concept maps, which are applied to the test group, are more effective than expression method (classical method) in terms of increasing success of the students.-The expression method (classical method), which are applied to the control group, is less effective in terms of increasing success of the students.Science Code:Keywords: Concept, Concept Learning, Concept Maps, Concept Learning in GeographySupervisor: Ass. Prof. Dr. Ersin GÜNGÖRDÜ | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 10.sınıf coğrafya dersinde toprak konularının kavram haritası tekniği ile işlenmesinin öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | Empirical methodology in order to ascertain whether concept maps are effective in the success of second year high school students to learn subjects on soil for the geography class | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 341297 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 234411 | |
dc.description.pages | 63 | |
dc.publisher.discipline | Coğrafya Öğretmenliği Bilim Dalı |