Drama yönteminin ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öykü yazma becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, drama yönteminin ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öykü yazma becerileri üzerindeki etkisini sınamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma bir deney ve bir kontrol grubu modeline göre desenlenerek, uygulanmıştır. Çalışma Adana İli, Seyhan Üçesi'nde bulunan Recep Birsin Özen İlköğretim Okulu'nda beşinci sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada, 25 deney ve 25 kontrol grubu olmak üzere, toplam 50 öğrenci üzerinde çalışılmıştır. Ük on dakika deney ve kontrol gruplarıyla birlikte, günün konusu belirlenmiştir. Kontrol grubu, konu belirleme aşamasından sonra hemen 30 dakikalık öykü yazma aşamasına geçmiştir. Deney grubu ise, 40 dakikalık drama etkinliklerinden sonra 30 dakika günün konusu ile ilgili öykü yazma aşamasına geçmiştir. Araştırma, 15 hafta süresince Türkçe derslerinde haftada 6 ders saatinde yapılmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak Öykü Yazma Değerlendirme Ölçeği ( NRS ) kullanılmıştır. Ölçek, öykü yazma becerisini, Holistik ve Analitik boyutlarda ele almaktadır. Öntest ve sontestlerde elde edilen veriler üzerinde t testi analizi yapılmıştır. Arastama sonunda elde edilen bulgular, öğrencilerin öykü yazma becerilerini geliştirmeye yönelik olarak hazırlanan, Öykü Yazma Programı'nın öğrencilerin öykü yazma becerileri üzerinde etkili olduğunu ortaya koymuştur.Anahtar Sözcükler : Drama, Eğitimde drama, Öykü Yazma, Öykü Anlatma, Yazma The main purpose of this study is to investigate the effect of drama method on the quality of writing in the fifth grade students. This research has been designed as an experimental study. According to this pupose, one experimental and one control group, each of which includes 25 students attending the fifth grade of primary school have been formed. Narrative writing cirriculum has been prepared by the researcher. In first 10 min, subject of day with experimental and control group was determined. After determing subject proses. Control group immediatly has written narrative which it takes during 30 min. Betide, after drama activity was done by experimental group has also started to writing narrative that it takes 30 min. Writing two group assessed the quality of writing using a narrative writing scale. The Narrative Writing Scale which assessed for this study combines Holistic and Analytic scoring. Data hve been processed by using t test analysis. Findings indicated that narrative writing quality of the experimental ( Drama ) group has significiantly higher than that of the control group.Key Words: Drama, Drama in Education, Narrative Writing, Writing, Story Telling
Collections