Show simple item record

dc.contributor.advisorKöymen, Ülkü
dc.contributor.authorKarakuş, Fazilet
dc.date.accessioned2020-12-29T08:32:33Z
dc.date.available2020-12-29T08:32:33Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-10-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365732
dc.description.abstractBu çalışma, drama yönteminin ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öykü yazma becerileri üzerindeki etkisini sınamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma bir deney ve bir kontrol grubu modeline göre desenlenerek, uygulanmıştır. Çalışma Adana İli, Seyhan Üçesi'nde bulunan Recep Birsin Özen İlköğretim Okulu'nda beşinci sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada, 25 deney ve 25 kontrol grubu olmak üzere, toplam 50 öğrenci üzerinde çalışılmıştır. Ük on dakika deney ve kontrol gruplarıyla birlikte, günün konusu belirlenmiştir. Kontrol grubu, konu belirleme aşamasından sonra hemen 30 dakikalık öykü yazma aşamasına geçmiştir. Deney grubu ise, 40 dakikalık drama etkinliklerinden sonra 30 dakika günün konusu ile ilgili öykü yazma aşamasına geçmiştir. Araştırma, 15 hafta süresince Türkçe derslerinde haftada 6 ders saatinde yapılmıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak Öykü Yazma Değerlendirme Ölçeği ( NRS ) kullanılmıştır. Ölçek, öykü yazma becerisini, Holistik ve Analitik boyutlarda ele almaktadır. Öntest ve sontestlerde elde edilen veriler üzerinde t testi analizi yapılmıştır. Arastama sonunda elde edilen bulgular, öğrencilerin öykü yazma becerilerini geliştirmeye yönelik olarak hazırlanan, Öykü Yazma Programı'nın öğrencilerin öykü yazma becerileri üzerinde etkili olduğunu ortaya koymuştur.Anahtar Sözcükler : Drama, Eğitimde drama, Öykü Yazma, Öykü Anlatma, Yazma
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate the effect of drama method on the quality of writing in the fifth grade students. This research has been designed as an experimental study. According to this pupose, one experimental and one control group, each of which includes 25 students attending the fifth grade of primary school have been formed. Narrative writing cirriculum has been prepared by the researcher. In first 10 min, subject of day with experimental and control group was determined. After determing subject proses. Control group immediatly has written narrative which it takes during 30 min. Betide, after drama activity was done by experimental group has also started to writing narrative that it takes 30 min. Writing two group assessed the quality of writing using a narrative writing scale. The Narrative Writing Scale which assessed for this study combines Holistic and Analytic scoring. Data hve been processed by using t test analysis. Findings indicated that narrative writing quality of the experimental ( Drama ) group has significiantly higher than that of the control group.Key Words: Drama, Drama in Education, Narrative Writing, Writing, Story Tellingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDrama yönteminin ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öykü yazma becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of the drama method on the skills of narrative writing in the fifth grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-24
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid100845
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid97460
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess