Alt sosyo-ekonomik düzeydeki ilköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin yaratıcılık düzeylerine yaratıcı sorun çözme programının etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, öğrencilerin yaratıcılık ve sorun çözme yeteneklerini geliştirmeye yönelik Yaratıcı Sorun Çözme Programının, ilköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin yaratıcılık düzeylerine etkisini sınamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma bir deney ve bir kontrol grubu modeline göre planlanıp, uygulanmıştır. Çalışma İlköğretim ikinci sınıf öğrencileri üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada, 25 deney ve 25 kontrol grubu olmak üzere toplam 50 öğrenci ile çalışılmıştır. Yaratıcılık ve sorun çözme ile ilgili bir eğitim programı hazırlanıp, 120 saatlik bir süreyle deney grubu üzerinde uygulanmıştır. Diğer taraftan, kontrol grubu üzerinde herhangi bir işlem yapılmamıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak Torrance Yaratıcı Düşünme Testi kullanılmıştır. Test, yaratıcılığı Akıcılık, Esneklik ve Özgünlük olmak üzere üç ayrı boyutta ele almakta olup; ayrıca ` Soru sorma, Nedenleri tahmin etme, Sonuçları tahmin etme, Ürün geliştirme, Alışılmamış kullanımlar, Alışılmamış sorular ve Sadece düşünün ve varsayın ` üniteleri olmak üzere, yedi bölümden meydana gelmektedir. Ön test ve son testlerde elde edilen veriler üzerinde t testi analizi yapılmıştır. Araştırma süreci sonunda elde edilen bulgular, öğrencilerin yaratıcılık ve sorun çözme yeteneklerini geliştirmeye yönelik olarak hazırlanan, Yaratıcı Sorun Çözme Programının, öğrencilerin yaratıcılıklarının Akıcılık ve Özgünlük boyutları üzerinde etkili olduğunu, Esneklik boyutu açısından ise etkili olmadığını ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler : Yaratıcılık, Sorun Çözme, Eğitim. The main purpose of this study is to investigate the effect of the effects of creative problem solving curriculum on the creativty levels of creativity m the second grade students who are from low socio - economic status. This research has been designed as an experimental study. For this purpose, one experimental and one control group, each of which includes 25 students attending the second grade of a primary school have been formed. Creative problem solving curriculum has been prepared by the researcher. This curriculum has been used to develop creativity and problem solving skills of students as a treatment for the experimental group. The treatment consisted activities lasted 120 hours. Control group has been taught by their classroom teacher. For the measurement instrument Torrance Tests of Creative Thinking consisting of 7 parts has been used. Creativity has been investigated in three dimensions as Fluency, Flexiblity and Originality as stated by the Torrance. The research findings indicate that a creative problem solving curriculum has significant effect on fluency and originality, but not on flexibility. Kev Words ; Crerativity, Education, Problem solving
Collections