Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğanay, Ahmet
dc.contributor.authorKarakuş, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T08:32:26Z
dc.date.available2020-12-29T08:32:26Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365677
dc.description.abstractBu çalışma, öğrencilerin yaratıcılık ve sorun çözme yeteneklerini geliştirmeye yönelik Yaratıcı Sorun Çözme Programının, ilköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin yaratıcılık düzeylerine etkisini sınamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma bir deney ve bir kontrol grubu modeline göre planlanıp, uygulanmıştır. Çalışma İlköğretim ikinci sınıf öğrencileri üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada, 25 deney ve 25 kontrol grubu olmak üzere toplam 50 öğrenci ile çalışılmıştır. Yaratıcılık ve sorun çözme ile ilgili bir eğitim programı hazırlanıp, 120 saatlik bir süreyle deney grubu üzerinde uygulanmıştır. Diğer taraftan, kontrol grubu üzerinde herhangi bir işlem yapılmamıştır. Araştırmada ölçme aracı olarak Torrance Yaratıcı Düşünme Testi kullanılmıştır. Test, yaratıcılığı Akıcılık, Esneklik ve Özgünlük olmak üzere üç ayrı boyutta ele almakta olup; ayrıca ` Soru sorma, Nedenleri tahmin etme, Sonuçları tahmin etme, Ürün geliştirme, Alışılmamış kullanımlar, Alışılmamış sorular ve Sadece düşünün ve varsayın ` üniteleri olmak üzere, yedi bölümden meydana gelmektedir. Ön test ve son testlerde elde edilen veriler üzerinde t testi analizi yapılmıştır. Araştırma süreci sonunda elde edilen bulgular, öğrencilerin yaratıcılık ve sorun çözme yeteneklerini geliştirmeye yönelik olarak hazırlanan, Yaratıcı Sorun Çözme Programının, öğrencilerin yaratıcılıklarının Akıcılık ve Özgünlük boyutları üzerinde etkili olduğunu, Esneklik boyutu açısından ise etkili olmadığını ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler : Yaratıcılık, Sorun Çözme, Eğitim.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate the effect of the effects of creative problem solving curriculum on the creativty levels of creativity m the second grade students who are from low socio - economic status. This research has been designed as an experimental study. For this purpose, one experimental and one control group, each of which includes 25 students attending the second grade of a primary school have been formed. Creative problem solving curriculum has been prepared by the researcher. This curriculum has been used to develop creativity and problem solving skills of students as a treatment for the experimental group. The treatment consisted activities lasted 120 hours. Control group has been taught by their classroom teacher. For the measurement instrument Torrance Tests of Creative Thinking consisting of 7 parts has been used. Creativity has been investigated in three dimensions as Fluency, Flexiblity and Originality as stated by the Torrance. The research findings indicate that a creative problem solving curriculum has significant effect on fluency and originality, but not on flexibility. Kev Words ; Crerativity, Education, Problem solvingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAlt sosyo-ekonomik düzeydeki ilköğretim ikinci sınıf öğrencilerinin yaratıcılık düzeylerine yaratıcı sorun çözme programının etkisi
dc.title.alternativeThe effects of creative problem solving curriculum on the creativity levels of creativity in the second grade students who are from low socio-economic status
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid103025
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid87813
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess