Din ve ahlak bilgisi kitaplarının çocuklara yaklaşımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET DİN VE AHLÂK BİLGİSİ KİTAPLARININ ÇOCUKLARA YAKLAŞIMI Mehmet EKŞİ Yüksek Lisans Tezi, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim dalı Danışman: Prof. Dr. Kerim YAVUZ Ekim 2002, 120 sayfa Bu çalışmada, İlköğretimin ikinci kademesinde 1990-2000 yıllan arasında okutulmuş bulunan Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi resmî ders kitaplarının çocuklara eğitim- öğretim açısından yaklaşımlarının bilimsel bir çerçeve içerisinde değerlendirilmesi yapılmıştır. Söz konusu ders kitaplarına baktığımızda onlarda genel olarak pedagojik, didaktik ve psikolojik özelliklerin önemi fazla hissedilmemiş gibi bir görüntü verdiklerini tespit ettik. Metod bakımından da bunların geliştirilmeye muhtaç oldukları kanaatini taşıyoruz. Ayrıca, bu ders kitaplarının insanî özellikleri dikkate almaktan daha çok, dini hareket noktası olarak kabul ettikleri görülmüştür. Ders kitaplarında işlenen konuların sık sık fazla özetlenmiş ve doyurucu olmaktan uzak olduklarını belirledik. Biz bu çalışmamız ile değerlendirmeye tabii tuttuğumuz ders kitaplarının, öğrencilerin bilgi ve kültür seviyelerine, genel gelişim durumlarına uygunluğu sorusunun cevabını bulmaya çalıştık. Anahtar kelimeler: İlköğretim ikinci kademe, ders kitapları, Din Kültürü, bilimsel değerlendirme, çocuk-öğrenci. IV ABSTRACT The Approach of the books of Ethic and religion to the children Mehmet EKSİ Master Thesis, Philosopy and Religion Sciences Main Science Branch Supervisor: Prof. Dr. Kerim YAVUZ October 2002, 120 pages In this research a scientific evaluation about the approach of the official theology and religious culture books to the children in terms of education and teaching has been alone at the second stages of the `İlköğretim Schools` between the years 1990-2000. We have started that they look like as if it hadn't been felt that they should have importance in the area of generally pedagogy, didactic and psychology when we look at so called course books. We have the idea that those books should have improved terms of methodology as well. Besides all these it has been seen that those course books has taken the religion as a paint of action rather than taking the human characteristics into consideration. We have also recognized that those course books are far from being satisfier for the lessons are often repeated. We, whit this research, tried to find the answer to the questions about whether those books that we evaluated were suitable to the level of information and culture and their state of general progress. Keywords: İlköğretim, the second stage, Course books, Religious culture, Scientific evaluation, Child-student.
Collections