Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Kerim
dc.contributor.authorEkşi, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T08:31:48Z
dc.date.available2020-12-29T08:31:48Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365395
dc.description.abstractIll ÖZET DİN VE AHLÂK BİLGİSİ KİTAPLARININ ÇOCUKLARA YAKLAŞIMI Mehmet EKŞİ Yüksek Lisans Tezi, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim dalı Danışman: Prof. Dr. Kerim YAVUZ Ekim 2002, 120 sayfa Bu çalışmada, İlköğretimin ikinci kademesinde 1990-2000 yıllan arasında okutulmuş bulunan Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi resmî ders kitaplarının çocuklara eğitim- öğretim açısından yaklaşımlarının bilimsel bir çerçeve içerisinde değerlendirilmesi yapılmıştır. Söz konusu ders kitaplarına baktığımızda onlarda genel olarak pedagojik, didaktik ve psikolojik özelliklerin önemi fazla hissedilmemiş gibi bir görüntü verdiklerini tespit ettik. Metod bakımından da bunların geliştirilmeye muhtaç oldukları kanaatini taşıyoruz. Ayrıca, bu ders kitaplarının insanî özellikleri dikkate almaktan daha çok, dini hareket noktası olarak kabul ettikleri görülmüştür. Ders kitaplarında işlenen konuların sık sık fazla özetlenmiş ve doyurucu olmaktan uzak olduklarını belirledik. Biz bu çalışmamız ile değerlendirmeye tabii tuttuğumuz ders kitaplarının, öğrencilerin bilgi ve kültür seviyelerine, genel gelişim durumlarına uygunluğu sorusunun cevabını bulmaya çalıştık. Anahtar kelimeler: İlköğretim ikinci kademe, ders kitapları, Din Kültürü, bilimsel değerlendirme, çocuk-öğrenci.
dc.description.abstractIV ABSTRACT The Approach of the books of Ethic and religion to the children Mehmet EKSİ Master Thesis, Philosopy and Religion Sciences Main Science Branch Supervisor: Prof. Dr. Kerim YAVUZ October 2002, 120 pages In this research a scientific evaluation about the approach of the official theology and religious culture books to the children in terms of education and teaching has been alone at the second stages of the `İlköğretim Schools` between the years 1990-2000. We have started that they look like as if it hadn't been felt that they should have importance in the area of generally pedagogy, didactic and psychology when we look at so called course books. We have the idea that those books should have improved terms of methodology as well. Besides all these it has been seen that those course books has taken the religion as a paint of action rather than taking the human characteristics into consideration. We have also recognized that those course books are far from being satisfier for the lessons are often repeated. We, whit this research, tried to find the answer to the questions about whether those books that we evaluated were suitable to the level of information and culture and their state of general progress. Keywords: İlköğretim, the second stage, Course books, Religious culture, Scientific evaluation, Child-student.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDin ve ahlak bilgisi kitaplarının çocuklara yaklaşımı
dc.title.alternativeThe Approach of books of ethic and religion to the children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReligious culture
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid127017
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid125297
dc.description.pages59
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess