İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersi kuvvet ve hareket ünitesinin basit malzemelerle yapılan fen aktiviteleri ile öğretilmesinin başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisi
dc.contributor.advisor | Selvi, Mahmut | |
dc.contributor.author | Başkurt, Payidar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:30:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:30:42Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/364924 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, basit fen aktiviteleriyle öğrenme yönteminin öğrencilerin anlamalarına, bilgilerinin kalıcılığına ve fene yönelik tutumlarına etkisi olup olmadığını incelemektir. Araştırma, 2008-2009 eğitim öğretim yılında, Kayseri ili Bünyan ilçesinde bulunan iki ilköğretim okulu öğrencileri (N=40) ile yürütülmüştür. Araştırmada, deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma modeli olarak kontrol gruplu öntest-sontest deseni uygulanmıştır. Öntest-sontest-kontrol gruplu deneysel desen modeline göre Başarı Testi ve Fene Yönelik Tutum Ölçeği, uygulamanın başlangıcında ve bitiminde olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Başarı Testi sontest olarak uygulandıktan üç ay sonra Kalıcılık Testi uygulanmıştır. Kontrol grubuna ağırlıklı olarak geleneksel öğretim yöntemleri (anlatım, soru-cevap, tartışma vb.) kullanılarak ders anlatılmıştır. Deney grubuna ise aynı konu, kontrol grubunda kullanılan öğretim yöntemlerine ek olarak, basit ve ucuz malzemelerle yapılan fen aktiviteleri düzenlenerek anlatılmıştır. Uygulama dört hafta sürmüştür.Uygulama sonunda, her iki gruba da sontest uygulanmıştır. Testlerin uygulamasından elde edilen veriler EXCEL programı ve SPSS kullanılarak analiz edilmiştir. Kontrol ve deney gruplarının ön-sontestleri t testi ile karşılaştırılmış, anlamlı bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir.Bulgular, basit fen aktivitelerinin kullanıldığı grup ile geleneksel öğrenme yöntemi uygulanan grubun başarı testi sontest puanları arasında basit fen aktivitelerinin kullanıldığı grup lehine anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Deney grubunun uygulama sonundaki başarısı kontrol grubuna göre daha yüksektir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin, uygulama sonrasında tutumları arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Deney ve kontrol grubunun başarı testi kalıcılık puanları karşılaştırıldığında, deney grubundaki öğretim yönteminin kontrol grubundaki öğretim yöntemine göre bilgi kalıcılığında daha başarılı olduğu söylenebilir.Araştırma sonunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir. Yapılan çalışmanın bu alanda yapılacak diğer araştırmalara yardımcı olması beklenmektedir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to examine the effects of hands-on science (simple science activities) learning method on students? academic achievement, retention of knowledge and attitudes towards science course. This study was conducted with students (N=40) of two primary schools located in the city of Kayseri, district of Bünyan during the spring period of 2008-2009 academic year. In the study, experimental method was used. A quasi-experimental research design with pretest and posttest control group was used in this study. According to this research model achievement test and the scale of attitudes towards science were administered before and after instructional intervention. Achievement test were given both groups three months after intervention as retention test. Students in the control group were taught by traditional teaching method (narrative, question and answer, discussion, etc). The experimental group was taught by hands-on science learning method besides traditional teaching method. The implementation was carried out in a four week period.After implementation, posttest (achievement test) was administered to both groups. Data obtained from tests has been analyzed with SPSS and EXCEL program. The independent samples t-test was used to compare pretests and posttests of control and experimental groups.The findings of the study show that there is a significant difference in favour of the experimental group who taught by hands-on science learning method over the control group regarding to averages of academic achievement scores. Achievement test scores of experimental group were found higher than the control group after instructional intervention. Results of the study showed no meaningful difference between the experiment and control group according to attitudes towards science course. It can be stated that the teaching method used in experimental group was more successful, thus students in experimental group was scored high in the achievement test for retention.Some recommendations were made regarding the findings of this study. It is expected that this study will be useful for future research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji dersi kuvvet ve hareket ünitesinin basit malzemelerle yapılan fen aktiviteleri ile öğretilmesinin başarıya, kalıcılığa ve tutuma etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of hands-on science learning method on students? academic achievement, retention of knowledge and attitudes towards science course in ?force and motion? unit | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Materials | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.identifier.yokid | 354982 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278330 | |
dc.description.pages | 176 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |