dc.contributor.advisor | Aydoğan, Salih | |
dc.contributor.author | Şendağ, Bariş Arda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:30:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:30:23Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/364801 | |
dc.description.abstract | ?????..Bu araştırmada genel müzik eğitiminde kullanılan repertuarın önemli bir kısmını oluşturan tekerleme ve sayışmalar çözümlenerek, müzik eğitimcilerinin hizmetine sunulması amaçlanmıştır. Ayrıca yüksek lisans ve doktora tezlerinde rastlanılmayan tekerleme ve sayışmaların derlenerek bu repertuarın genişletilmesi hedeflenmiştir.Bu araştırmada evren; Ankara Merkez İlçe İlköğretim Okullarıdır. Ankara Merkez İlçe İlköğretim Okullarından, evrenin tamamını temsil edebilecek nitelikte farklı sosyal, kültürel ve ekonomik yapıya sahip öğrencileri bünyesinde barındıran Çocuk Sevenler İÖO, 30 Ağustos İÖO, Demirlibahçe İÖO, Demirlibahçe Ata İÖO, Talatpaşa İÖO, Mehmet Özcan Torunoğlu İÖO, Alpaslan İÖO, Yücetepe İÖO, Kurtuluş İÖO, Sıdıka Hatun İÖO, Kalaba İÖO, Bağlıca İÖO. ve Kıbrısköyü İÖO. ise örneklem olarak alınmıştır.Bu araştırma, betimsel bir nitelik gösterdiğinden, durum saptamaya dönük biçimde geliştirilmiştir.Önce konu ile ilgili literatür taraması yapılarak araştırmanın tarihçesi ile ilgili ilk veriler elde edilmiştir. Örneklemi oluşturan ilköğretim okullarına gidilerek, tekerleme ve sayışmalar kamera yardımı ile kayıt altına alınmıştır. Elde edilen tekerleme ve sayışmalar notaya alınarak, çözümlemeleri yapılmıştır. Elde edilen veriler, konunun özelliğine göre frekans ve yüzde ve içerik çözümlemesi yöntemiyle ele alınarak istatistiki olarak yorumlanmıştır.Tekerlemelerin genel müzik eğitimindeki en önemli yeri, çocukların zihinsel gelişiminin yanı sıra, dil gelişimlerini, rol gelişimlerini, sosyal gelişimlerini, bedensel gelişimlerini sağlamaktır.Bilim Kodu: Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim DalıMüzik Öğretmenliği Bilim DalıAnahtar Kelimeler: Tekerleme, Sayışma, Genel Müzik EğitimiSayfa Adedi: 249Tez Yöneticisi: Yrd. Doç. Dr. Salih AYDOĞAN | |
dc.description.abstract | In this study, it has been contribute to make people say tongue twisters and counting outs with the right melody by notating them, developing repertoire of these tongue twisters and counting outs which form first stage of common music education, intending to contribute to music educators.The environment of this study is Elementary Schools of Ankara Central District. Çocuk Sevenler İÖO, 30 Ağustos İÖO, Demirlibahçe İÖO, Demirlibahçe Ata İÖO, Talatpaşa İÖO, Mehmet Özcan Torunoğlu İÖO, Alpaslan İÖO, Yücetepe İÖO, Kurtuluş İÖO, Sıdıka Hatun İÖO, Kalaba İÖO, Bağlıca İÖO. and Kıbrısköyü İÖO. which are from Elementary Schools of Ankara Central District and consist of students who have different social, cultural and economic structure and can represent the entire environment, have been taken as sampling.This research has been developed as case determination oriented due to it shows descriptive characteristic. Initially, first data related with history of research has been obtained by searching books and articles regarding the subject. Then, tongue twisters and countings outs were rocorded through video camera by going to schools whcih form sampling and using ?observation? technique. Afterwards, analysis of the obtained tongue twisters and countings outs have been carried out by notating. Obtained data have been commented as statistical by handling frequency percentage and content analysis method according to subject characteristic.The research exhibits the necessity and importance of more allowing for tongue twisters and counting outs in nursery and elementary schools and also lack of books which contain musical notes of tongue twisters and counting outs from ?Tongue twisters and counting outs are very important in terms of common music education and language development? point of view.Science Code: Fine Arts DepartmentMusic Teaching BranchKey Words: Tongue twister, Counting Out, Common Music EducationNumber of Pages: 249Thesis Advisor: Assistant Professor Doctor Salih AYDOĞAN | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halk Bilimi (Folklor) | tr_TR |
dc.subject | Folklore | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Tekerleme ve sayışma derlemeleri-çözümlemeleri | |
dc.title.alternative | Tongue twister and counting out compilations-analysis | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Counting | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational techniques | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Tongue twister | |
dc.identifier.yokid | 359820 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278292 | |
dc.description.pages | 248 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı | |