Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı 5e öğretim modelinin madde döngüleri konusunun öğretilmesine etkisi
dc.contributor.advisor | Çelik, Sönmez Girgin | |
dc.contributor.author | Ercan, Semra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:30:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:30:13Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/364736 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı 10. sınıf Biyoloji dersinde yer alan Madde Döngüleri konusunun öğretilmesinde yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak hazırlanmış 5E öğrenme modeli ile geleneksel öğretim yöntemlerinin etkilerini karşılaştırmaktır.Araştırma 2008-2009 eğitim-öğretim yılının 1. döneminde Bursa ilindeki bir okulda öğrenim gören üç ayrı 10. sınıf öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Toplam öğrenci sayısı 50 olarak belirlenmiştir. Uygulanan öntestten sonra öğrenciler deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Oluşturulan gruplara 4 hafta süre boyunca madde döngüleri anlatılmıştır. Kontrol grubuna geleneksel yöntemlerle anlatılan konu, deney grubuna yapılandırmacı yaklaşıma uygun hazırlanmış 5E öğrenme modeli uygulanarak verilmiştir. Uygulama sonucunda her iki gruba da madde döngüleri başarı testi tekrar uygulanmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar madde döngülerinin öğrenilmesinde 5E modelinin geleneksel yöntemden daha etkili olduğunu göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Madde Döngüsü, Yapılandırmacı Yaklaşım, 5E öğrenme halkası | |
dc.description.abstract | The purpose of the study was to compare the effects of 5E teaching model, which is prepared appropriate to constructivist approach, and traditional teaching approaches on the material cycle subject which takes place in the curriculum of 10th. classes biology lesson.This research was applied to 3 different 10th. class students in the first term of 2008-2009 academic year. Total number of the students was determined as 50. After implementing pre-test, students were divided into two groups as experiment and control groups. Formed groups were instructed in material cycle subject for 4 weeks. While the subject was given with tradional methods to control groups, experiment groups were given the subject with 5E teaching model which was prepared suited to constructivist approach. After teaching, the test was implemented again to both groups.Datas, which were obtained as a result of the study, were evaluated by using SPSS programme. The results showed that the 5E model is more effective than traditional teaching on learning the material cycle.Key words: Material Cycle, Constructivist Approach, 5E Learning Cycle | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı 5e öğretim modelinin madde döngüleri konusunun öğretilmesine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of constructivist approach 5e learning model on teaching material cycle | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Constructivist learning | |
dc.subject.ytm | Biology lesson | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | 5E Model | |
dc.subject.ytm | Biology teaching | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.identifier.yokid | 368209 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 278182 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Biyoloji Eğitimi Bilim Dalı |