Show simple item record

dc.contributor.advisorKandır, Adalet
dc.contributor.authorUyanik, Özgün
dc.date.accessioned2020-12-29T08:29:32Z
dc.date.available2020-12-29T08:29:32Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/364472
dc.description.abstractBu araştırma, Ankara örnekleminde anaokuluna devam eden 61-72 aylık Türk çocuklarına Kaufman Erken Akademik ve Dil Becerileri Araştırma Testi'nin uyarlanması ve uygulanması amacıyla yapılmıştır. Tarama niteliğinde olan araştırmanın evrenini 2008 - 2009 eğitim-öğretim yılında Ankara il merkezi Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Keçiören, Yenimahalle ilçelerindeki resmi anaokullarına devam eden 61-72 aylık çocuklar oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise tabakalama yöntemiyle seçilmiş 423 çocuk oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanmasında; ?Genel Bilgi Formu?, ?Kaufman Erken Akademik ve Dil Becerileri Araştırma Testi? ve benzer ölçek geçerliliğini değerlendirmek için ?Erken Öğrenme Becerileri Ölçeği? kullanılmıştır.Kaufman Erken Akademik ve Dil Becerileri Araştırma Testi'nin uygulanmasıyla elde edilen veriler kullanılarak geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Buna göre bireyleri ayırt etmede yetersiz olduğu görülen bazı maddeler çıkarılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçları için testin alt testleri, ölçekleri ve Erken Akademik ve Dil becerileri bileşiğine ait ortaya konulan tek boyutlu faktör yapısının doğrulandığı maddelerin çoğunun, tek boyutlu faktör yapısını genel olarak temsil ettiği bulunmuştur. Uygulama yapılan gruplarda Kaufman Erken Akademik ve Dil Becerileri Araştırma Testi puanlarının güvenilirliği için Kuder Richardson (KR-20) değerleri Sözcük Bilgisi için .852, Sayılar, Harfler & Sözcükler için .982, Telaffuz Araştırması için .913, İfade Edici Dil Becerisi için .953, Alıcı Dil Becerisi için .948, Sayı Becerileri için .957, Harf & Sözcük Becerisi için .978 ve Erken Akademik ve Dil Becerileri bileşiği için .972 olarak bulunmuştur. Uygulamalarda KR-20 değerlerinin yüksek çıkması, testin iç tutarlılığının yüksek olduğunu göstermiştir. Bu sonuçlara göre Kaufman Erken Akademik ve Dil Becerileri Araştırma Testi sonuçlarının 61-72 aylık Türk çocukları için geçerli ve güvenilir olduğu kabul edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Erken Akademik Beceriler, Dil Becerileri
dc.description.abstractThis study was conducted for the purpose of adaptation and administration of Kaufman Survey of Early Academic and Language Skills to 61-72 month-old Turkish preschoolers who were taken as samples for Ankara. These 61-72 month-old children who were attending to public kindergartens in districts of Ankara, namely Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Keçiören and Yenimahalle in 2008-2009 academic year constituted the universe of this study which was characterized as a survey. The data were collected by random and stratified sampling among 423 children using ?Personal Information Questionnaire?, ?Kaufman Survey of Academic and Language Skills? and ?Early Learning Skills Scale? for determining similar scale validity.The data gathered through Kaufman Survey Early Academic and Language Skills were then used for determining validity and reliability. Having considered the results, some items lacking the ability to distinguish among individuals were crossed out. According to the confirmatory factor analysis, most of the items validated for one-dimensional factor structure of sub-tests of the test, scales and composite for Early Academic and Language Skills were found to represent in general the one-dimensional factor structure. In order to determine the reliability of the scores from Kaufman Survey of Early Academic and Language Skills, Kuder Richardson (KR-20) values were found to be .852 for Vocabulary, .982 for Numbers, Letters & Words, .913 for pronunciation, .953 for Expressive Language Skills, .948 for Receptive Language Skills, .957 for Number Skills, .978 for Letter & Word Skills and .972 for the composite for Early Academic and Language Skills. These high KR-20 values show high internal consistency for the test. According to these findings, scores of Kaufman Survey of Early Academic and Language Skills have been acknowledged as valid and reliable for 61-72 month-old children in Turkey.Keywords: Early Academic Skills, Language Skillsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnkara örnekleminde Kaufman Erken Akademik ve Dil Becerileri Araştırma Testi`nin 61-72 aylık Türk çocuklarına uyarlanması
dc.title.alternativeAdaptation of Kaufman Survey of Early Academic and Language Skills for 61-72 month old Turkish children within ankara sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmKaufman Survey of Early Academic and Language Skills
dc.subject.ytmLanguage skills
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmTurkish children
dc.subject.ytmTests
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmAnkara
dc.identifier.yokid366052
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278278
dc.description.pages223
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess