Show simple item record

dc.contributor.advisorBilgin, Selçuk
dc.contributor.authorÖztürk, Burak Metehan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:29:06Z
dc.date.available2020-12-29T08:29:06Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/364307
dc.description.abstractBu araştırma, Slh. Kuv. Bando Okulları Komutanlığı'nda uygulanmakta olan Müziksel İşitme Okuma ve Yazma eğitiminin daha verimli bir şekilde sürdürülebilmesi ve okuldan mezun olan öğrencilerin almış oldukları solfej eğitimini meslek yaşantılarında en verimli şekilde uygulayabilmeleri için belirli bir ?solfej öğretim yöntemi? ile eğitilmelerini sağlamayı amaç edinmiştir.Araştırma, literatür taramasının ardından Bilkent Üniversitesi Sahne Sanatları Fakültesi Müzik Bölümü, Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı Müzik Ana Sanat Dalı, Gazi Üniversitesi G.S.F. Müzik Eğitimi Bölümü ve Slh. Kuv. Bando Okulları Komutanlığı solfej-dikte öğretim elemanlarına uygulanan görüşme formu neticesinde alınan sonuçlar ile Slh. Kuv. Bando Okulları Komutanlığı 9. Sınıfta öğrenim görmekte olan toplam 50 öğrenciyle yapılan deneysel çalışma sonucunda elde edilen bulguların işlenerek yorumlanmasından oluşmaktadır.Araştırma sonucunda, Slh. Kuv. Bando Okulları Komutanlığı'nda uygulanan Müziksel İşitme Okuma ve Yazma eğitimi değerlendirildiğinde yeterli bir Müziksel İşitme Okuma ve Yazma eğitim yönteminin olmadığı, uygulanan yöntemlerin dersin hedef davranışlarını tam olarak kazandıramadığı sonucuna varılmış ve varılan sonuçlara ilişkin olarak öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Müziksel Okuma, Bando Okulları Kom.
dc.description.abstractThis research aims to maintain Musical Hearing Reading and Writing education in Band Schools Command more effectively, and in order fort he graduate students to apply their educations in their proffessional life in an effective way.After the literature survay, the resarch was interpreted trough the findings of interview held with the Musical Hearing Reading and Writing intructures in Bilkent University stage Arts Faculty Music Department, Hacettepe University Ankara State Conservatory, Gazi University Music Education department and Band Schools Command, and experimental study with 50 9th grade students studing in Band Schools Command.İn the result of the research, when Musical Hearing Reading and Writing education in evaluated, it has been concluded that Musical Hearing Reading and Writing education is insufficient and that the applied methods do not supply with target behaviours, and some suggestions have been put forward related to gained results.Key Words: Musical Education, Musical Reading, Band School Command.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleSolfej öğretim yöntemlerinin Bando Okullar Komutanlığı 9. sınıf müziksel işitme okuma ve yazma derslerinde kullanılabilirliği
dc.title.alternativeThe use of solfege teaching techniques in 9th grade musical hearing, reading and writing classes in band schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmSolfege
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmTurkish Millitary Band School
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmHearing
dc.identifier.yokid367881
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278181
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess