Show simple item record

dc.contributor.advisorTayfun, Ahmet
dc.contributor.authorPalavar, Karabey
dc.date.accessioned2020-12-29T08:27:54Z
dc.date.available2020-12-29T08:27:54Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/363787
dc.description.abstractArastırmada, örgütsel bağlılık ile eğitim iliskisi ve örgütsel bağlılığın altboyutları, duygusal, devam ve normatif bağlılık arasındaki iliskinin ne düzeyde olduğuortaya konulmaya çalısılmıstır. Ayrıca söz konusu örgütsel bağlılık ile alt boyutlarıncinsiyete, yasa, sektördeki çalısma yılına, isletmedeki çalısma yılına, genel eğitimdurumuna, turizm eğitimini nereden aldığına, çalısılan departmana ve hizmet içi eğitimalma durumuna göre farklılık gösterip göstermediği arastırılmıstır.Arastırma kapsamında Belek bölgesi çalısmanın uygulama alanınıolusturmustur. Uygulama turizm sektöründe hizmet veren Belek bölgesindeki 5 yıldızlıotellerde yapılmıstır. Uygulama alanının tümüne ulasılmasında bir takım engellerolduğu için Belek bölgesi örneklem alınmıstır. Belek bölgesinin tercih edilmesindebölgeden elde edilebilecek sonuçlar genele uygulanabilir. Belek bölgesinin sahipolduğu yatak kapasitesi, isletme sayısı gibi özellikleri itibarı ile bölgesel toplanmaözelliği yüksektir. Bu kosullar bölgeyi Türk, Avrupa ve dünya turizmi açısındanönemli kılmaktadır.Çalısmada Allen ve Meyer'in (1990) gelistirdikleri, sonra Allen, Meyer veSmith'in (1993) tekrar revize ettiği, Türkiye'de birçok arastırmacı (Gürkan, 2006;Boylu, Güçer ve Pelit, 2007; Gül ve Oktay, 2003; Özdevecioğlu, 2003; Baysal vePaksoy, 1999; Uyguç ve Çımrın, 2004) ?Örgütsel Bağlılık Ölçeği?ni kullanmıstır.Bu arastırma kapsamında otel isletmelerinde çalısan is görenlere anket formuuygulanmıstır. Elde edilen veriler SPSS programında olusturulan veri tabanına girilmis,eğitim ve örgütsel bağlılık iliskisinin ne düzeyde olduğu; `t testi', `Anova' ile tespitedilmistir. Arastırmada kullanılan ölçeğin güvenilirliği Cronbach Alpha yöntemi ileanaliz edilmis olup ölçeğin yüksek güvenilirliğe (?=8041) sahip olduğu anlasılmıstır.Arastırma sonunda; arastırmaya katılan is görenlerin sorulara verdiklericevapların frekans-yüzde değeri, standart sapma ve aritmetik ortalamaları tespitedilmistir. Örgütsel bağlılık ile, yas, cinsiyet, sektördeki çalısma yılı, isletmedekiçalısma yılı, genel eğitim durumu, turizm eğitimini nereden aldığı, çalısılan departmanve hizmet içi eğitim alma durumu arasında anlamlı bir iliski test edilmistir. Yapılananalizler sonucunda is görenlerin örgütsel bağlılık ve örgütsel bağlılığın alt unsurlarıolan duygusal, devamlılık ve normatif bağlılıkları arasında bazı faktörlere göre anlamlıfarklılık tespit edilmistir.
dc.description.abstractIn this study, it is tried to put the relationship between training andorganizational commitment and the sub-dimensions of it, which are emotional,continuance and normative commitments, for consideration. Whether the organizationalcommitment and the sub-dimensions vary in sex, age, both the experience in the fieldand in the organization, education level, where he/she got the training, whichdepartment he/she has worked and the in-service training he/she has had before are alsoinvestigated.The Belek Region constitutes the practical context of the study. The five-starthotels in Belek Region constitute the basic of the application. This study has also takena group as model as several obstacles had been encountered when extending to allapplication grounds. The results obtained by preferance of Belek region are applicableto the whole country. Because of the bed capacity and the number of hotels theagglomeration is high. These conditions maket he region important regarding Turkish,European and Word tourism.?The Organizational Competence Scale?, which was improved by Allen andMeyer (1990), revised by Allen, Meyer and Smith again (1993), and which was used bymany researchers in Turkey (Gürkan, 2006; Boylu, Güçer and Pelit, 2007; Gül andOktay, 2003; Özdevecioğlu, 2003; Baysal and Paksoy, 1999; Uyguç and Çımrın,2004), has been used in this research.Within this research, a survey has been conducted to the hotel staff. The dataattained has been entered into the database of the SPSS program and t-test, Anova, andhas been used to determine what level the relationship of the training and organizationalcompetence is. The reliability of the study has been analyzed according to the CronbachAlpha method and it is seen that the measurement used is highly reliable (?=8041).The frequency-percentage values, standard deviation and the arithmetic mean ofthe answers given by the personnel included in the research has been determined at theend of the study. A meaningful relation has been identified between training and theorganizational commitment and the sub-dimensions: sex, age, both the experience in thefield and in the organization education level, where he/she got the training, whichdepartment he/she has worked and the in-service training he/she has had before.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde çalışan iş görenlerin eğitimi ile örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki: Belek bölgesindeki beş yıldızlı otel işletmelerinde araştırma
dc.title.alternativeThe relationship between the training of the hotel staff and their level of organisational commitment: A study in five-star hotels in Belek region
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmFive star hotels
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmAntalya-Belek
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotel personel
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid372813
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid278058
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess