İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersi ünitelerinden ?ya basınç olmasaydı? ünitesi öğretiminde öğretmenlerce kullanılan içerik öğelerinin düzenlenme biçimlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim yedinci sınıf fen bilgisi dersi `Ya BasınçOlmasaydı?` ünitesinin öğretiminde, öğretmenlerce kullanılan içerik öğelerinindüzenlenme biçimlerinin değerlendirilmesinin amaçlandığı betimsel bir çalışmadır.Araştırmaya özel dershane ve devlet okulunda görev yapan 111 fen bilgisiöğretmeni katılmıştır. Araştırma kapsamında 111 öğretmene anket uygulanmış, anketuygulanan öğretmenlerden ikisinin dersleri gözlenmiş ve aynı öğretmenler ile görüşmeyapılmıştır. Anket, gözlem ve görüşme verilerinin kendi içerisinde tek tek analiziyapılmış ve daha sonra üç farklı yöntemle elde edilen verilerin birbirleriyle ilişkisiincelenmiştir. Bunun için gözlem, görüşme ve anket verilerinin tutarlılığına bakılmıştır.Araştırma bulgularına göre; Öğretmenlerin büyük çoğunluğu, konu zorluk düzeyiiçin zor, kendi sunu yeterliği ve öğrenci öğrenme düzeyi için ise, iyi cevabı yönündegörüş bildirmiştir. Öğretmenlerin ünite süresince, en fazla öğrettikleri kavram basınç,işlem birim çevirme, ilke ise pascaldır. Kavram öğretiminde en fazla kullanılan içeriköğeleri tanım, örnek, özellik, önkoşul davranış, dikkat odaklama araçları, özetleyici vegeribildirimdir. İşlem öğretiminde, en çok kullanıldığı ifade edilen içerik öğeleri sürecinamacı, işlem basamaklarını gösterme, deney yapma, sıraya uyarak yapma, özetleyici vegeribildirimdir. İlke öğretiminde, en çok kullanıldığı ifade edilen içerik öğeleri önerme,nedensel ilişkiler, ilişkisel bilgi, örnek, olay, durum, problem ve geri bildirimdir.Anahtar Kelimeler: İçerik Düzenleme, Fen Bilgisi Öğretimi This research is a descriptive study to aim to evaluate to be arrangement form ofcontent components which are used by teachers in the unit ?if there was no pressure?which is one of the primary education 7th grade science lesson?s units teaching111 science teachers from public schools as well as from private school havepartaken in this research. All 111 teachers have been surveyed with a questionnaire andtwo of them have been interviewed and their lessons have been observed. The findingsof questionnaire, interview and observation have been individually analyzed and thecorrelation to each other of findings obtained from three different models have beenexamined. It was ensured that both the findings? consistency of questionnaire, interviewand observation were examined.According to the findings; the majority of the teachers have assessed this subjectas difficult, their own presentation and teaching ability and and the level of students?learning as good. During the unit The teachers have the most taught as a concept?Pressure?, as an operation ? Denomination conversion? as a principle ?Pascal?. Inconsept teaching the most used contents components were definition, example,characteristics, pre-conditional behavior, attention focusing, summarizer and feedback.In operation teaching the most used contents components were the purpose of process,displaying steps of operation, experimenting, experimenting according to thepredetermined steps, summarizer and feedback. Likewise, In principle teaching the mostused contents components were proposal, causal relationship, prerequisite information,example, event, condition, problem and feedbackKeywords: Content Components, Science Teaching
Collections