Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkun, Mahinur
dc.contributor.authorKamişli, Halil
dc.date.accessioned2020-12-29T08:27:53Z
dc.date.available2020-12-29T08:27:53Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/363780
dc.description.abstractBu araştırma, ilköğretim yedinci sınıf fen bilgisi dersi `Ya BasınçOlmasaydı?` ünitesinin öğretiminde, öğretmenlerce kullanılan içerik öğelerinindüzenlenme biçimlerinin değerlendirilmesinin amaçlandığı betimsel bir çalışmadır.Araştırmaya özel dershane ve devlet okulunda görev yapan 111 fen bilgisiöğretmeni katılmıştır. Araştırma kapsamında 111 öğretmene anket uygulanmış, anketuygulanan öğretmenlerden ikisinin dersleri gözlenmiş ve aynı öğretmenler ile görüşmeyapılmıştır. Anket, gözlem ve görüşme verilerinin kendi içerisinde tek tek analiziyapılmış ve daha sonra üç farklı yöntemle elde edilen verilerin birbirleriyle ilişkisiincelenmiştir. Bunun için gözlem, görüşme ve anket verilerinin tutarlılığına bakılmıştır.Araştırma bulgularına göre; Öğretmenlerin büyük çoğunluğu, konu zorluk düzeyiiçin zor, kendi sunu yeterliği ve öğrenci öğrenme düzeyi için ise, iyi cevabı yönündegörüş bildirmiştir. Öğretmenlerin ünite süresince, en fazla öğrettikleri kavram basınç,işlem birim çevirme, ilke ise pascaldır. Kavram öğretiminde en fazla kullanılan içeriköğeleri tanım, örnek, özellik, önkoşul davranış, dikkat odaklama araçları, özetleyici vegeribildirimdir. İşlem öğretiminde, en çok kullanıldığı ifade edilen içerik öğeleri sürecinamacı, işlem basamaklarını gösterme, deney yapma, sıraya uyarak yapma, özetleyici vegeribildirimdir. İlke öğretiminde, en çok kullanıldığı ifade edilen içerik öğeleri önerme,nedensel ilişkiler, ilişkisel bilgi, örnek, olay, durum, problem ve geri bildirimdir.Anahtar Kelimeler: İçerik Düzenleme, Fen Bilgisi Öğretimi
dc.description.abstractThis research is a descriptive study to aim to evaluate to be arrangement form ofcontent components which are used by teachers in the unit ?if there was no pressure?which is one of the primary education 7th grade science lesson?s units teaching111 science teachers from public schools as well as from private school havepartaken in this research. All 111 teachers have been surveyed with a questionnaire andtwo of them have been interviewed and their lessons have been observed. The findingsof questionnaire, interview and observation have been individually analyzed and thecorrelation to each other of findings obtained from three different models have beenexamined. It was ensured that both the findings? consistency of questionnaire, interviewand observation were examined.According to the findings; the majority of the teachers have assessed this subjectas difficult, their own presentation and teaching ability and and the level of students?learning as good. During the unit The teachers have the most taught as a concept?Pressure?, as an operation ? Denomination conversion? as a principle ?Pascal?. Inconsept teaching the most used contents components were definition, example,characteristics, pre-conditional behavior, attention focusing, summarizer and feedback.In operation teaching the most used contents components were the purpose of process,displaying steps of operation, experimenting, experimenting according to thepredetermined steps, summarizer and feedback. Likewise, In principle teaching the mostused contents components were proposal, causal relationship, prerequisite information,example, event, condition, problem and feedbackKeywords: Content Components, Science Teachingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersi ünitelerinden ?ya basınç olmasaydı? ünitesi öğretiminde öğretmenlerce kullanılan içerik öğelerinin düzenlenme biçimlerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of to be arrangement form of content components which are used by teachers in the unit ?if there was no pressure? which is one of the primary education 7th grade science lesson?s units teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmContent instruction
dc.subject.ytmContent
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid9001496
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250091
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess