Show simple item record

dc.contributor.advisorYağbasan, Rahmi
dc.contributor.authorDemirezen, Selçuk
dc.date.accessioned2020-12-29T08:27:14Z
dc.date.available2020-12-29T08:27:14Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/363507
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, basit elektrik devrelerinde 7E modelinin kavram yanılgılarını gidermedeki yeterliliğinin üç aşamalı sorularla ölçülmesi ve 7E modelinin başarıya, bilimsel süreç becerilerine ve bilgilerin kalıcılığına etkisini incelemektir.Çalışma, 2007-2008 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde (Bahar), Ankara ili Mamak ilçesi Çağrıbey Anadolu Lisesi'nde 11. sınıflardan seçilen bir deney ve iki kontrol grubu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Grupların her birinde 29'ar öğrenci olmak üzere toplam 87 öğrenci bulunmaktadır. Deney grubunda işlenen ders araştırmacı tarafından yapılandırmacı yaklaşıma dayalı 7E modeli kullanılarak, kontrol-I grubunda işlenen ders araştırmacı tarafından düz anlatım ve soru-cevap yöntemleri kullanılarak ve kontrol-II grubunda işlenen ders ise yine düz anlatım ve soru-cevap yöntemleri kullanılarak başka bir fizik dersi öğretmeni tarafından yürütülmüştür.Çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı-deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma, haftada 3 saat olmak üzere toplam 7 haftalık süre içerisinde gerçekleştirilmiştir. Deneysel işlem öncesinde deney ve kontrol gruplarının denkliğini belirlemek amacı ile başarı testi (BT), üç aşamalı sorulardan oluşan kavram yanılgıları testi (KYT), bilimsel süreç becerileri testi (BSBT), elektrik konularına karşı ilgi ve tecrübe anketi (EİTA), öğrencilerin Anadolu Liseleri giriş sınavı sonuçları (ALS) ve fizik dersi karne notları (FKN) kullanılmıştır. Uygulamanın sonunda son test olarak BT, KYT, BSBT uygulanmıştır. Ayrıca, uygulamanın bitiminden yaklaşık beş ay sonra KYT kalıcılık testi olarak uygulanmıştır.Araştırmanın bulgularına göre; 7E modelinin öğrencilerin başarılarına, kavram yanılgılarının giderilmesine, bilimsel süreç becerilerinin gelişimine anlamlı bir katkı sağladığı görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, 7E modelinin fizik dersi öğretiminde kullanılması önerilmektedir. Ayrıca, 7E modeline göre hazırlanmış örnek ders planları sunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to measure the effectiveness of the 7E model to eliminate misconceptions in simple electric circuits with three-tier questions and to research the effect of 7E model on the academic success, science process skills and retention of information.The study has been carried out on equal three groups (one experimental group and two control groups) of grade 11th students at Mamak Çağrıbey Anatolian High School in 2007-2008 second (spring) semester in Ankara. This study included 29 students per groups, 87 students in total. The lesson has been taught using 7E model based on constructivist approach in experimental group by the researcher, in control-I group, the course has been taught using direct instruction and question-answer method by the researcher and in control-II group the course has been taught using direct instruction and question-answer method by the physics teacher.At the study, control grouped pretest- posttest quasi-experimental design was used. The study took 3 hours per week, total 7 weeks. Before the experimental process, achievement test (AT), three-tier misconception test (MT), a test of scientific process skills (SPS), interest and experience questionnaire about simple electricity (IEQ), the result of the Anatolian High School entrance exams and report marks of physics were used in order to establish the equivalence of experimental and control groups. Achievement test, three-tier misconception test, a test of scientific process skills were given as post test. Additionally, approximately five months after the post test, three-tier misconception test as a retention test was given to the students.According to the findings of the study, it is shown that 7E model has a significantly contribution to the achievement of the students, to eliminate of misconceptions and the development of scientific process skills. According to the results of the study, it is suggested that 7E model should be used in teaching of physics lessons. In addition, sample lessons plan prepared for 7E model were presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleElektrik devreleri konusunda 7e modelinin öğrencilerin başarı, bilimsel süreç becerilerinin gelişimi, kavramsal başarıları ve kalıcılık düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of 7e model to students achievement, development of scientific process skills, conceptual achievement and retention levels in electrical circuits subject
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmConcept to perceive
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmPhysics lesson
dc.subject.ytmElectric circuits
dc.subject.ytm7E learning model
dc.identifier.yokid376569
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid277970
dc.description.pages243
dc.publisher.disciplineFizik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess