İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde hava olayları, iklim ve deprem ile ilgili konuların öğretiminde aktif öğrenme yöntemlerinin etkisi
dc.contributor.advisor | Çetin, Turhan | |
dc.contributor.author | Soylu Erdoğ, Tuba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:26:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:26:39Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/363273 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada ilköğretim 4.sınıf Sosyal Bilgiler programında yer alan ?YaşadığımızYer? ünitesiyle ilgili konuların öğretiminde aktif öğrenme yöntemlerinin etkililiğibelirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu 2008-2009 öğretim yılında, Ankara ili Çankaya ilçesi,Gazi Üniversitesi Vakfı Özel İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören dördüncü sınıflararasından seçilmiştir. Çalışma bu okulda 4/B (20) ve 4/C (20) şubelerine devam eden toplam40 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Rastlantısal olarak sınıflardan biri deney diğeri kontrolgrubu olarak atanmıştır.Araştırma ön-test, son-test kontrol gruplu deneysel desen şeklinde tasarlanmıştır.Buna göre araştırma üç aşamada gerçekleştirilmiştir. Öncelikle deney ve kontrol gruplarına?Yaşadığımız Yer? ünitesiyle ilgili iklim, hava olayları ve deprem konularını içeren ön-testuygulanmıştır. Daha sonra deney grubunda hazırlanan program doğrultusunda dersler aktiföğrenme yöntemlerine göre işlenirken, kontrol grubunda geleneksel öğretime devamedilmiştir. Uygulama sonrasında her iki gruba son-test uygulanmıştır.Veri toplama aracı ile elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 15.0 (StatisticalPackage For Social Sciences) paket programından yararlanılmıştır. Öğrencilerin?Yaşadığımız Yer? ünitesiyle ilgili konuları öğrenme düzeyleri üzerinde aktif öğrenmeyöntemlerinin etkisini belirlemek amacıyla t ? Testi analizinden faydalanılmıştır. Yapılananalizler sonucunda özet olarak aşağıdaki bulgular elde edilmiştir:İlköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler Dersi ?Yaşadığımız Yer? ünitesiyle ilgili konularınöğretiminde aktif öğrenme yönteminin kullanıldığı deney grubu öğrencileri ile gelenekselöğretimin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin;1. Ön-test puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.2. Son-test puan ortalamaları arasında deney grubu öğrencileri lehine anlamlı birfark bulunmuştur.3. Fark puanları (erişi puanları) ortalamaları arasında deney grubu öğrencileri lehineanlamlı bir fark bulunmuştur.Sonuç olarak ?Yaşadığımız Yer? ünitesiyle ilgili konuların öğretiminde AktifÖğrenme Yönteminin (AÖY), geleneksel öğretime göre daha etkili olduğu görülmüştür. | |
dc.description.abstract | In this study, the effects of active learning methods in teaching the subjects aboutthe unit ?The Place we Live in? in social sciences in the fourth grade of the primary schoolwere tried to determine.The objects of the study were chosen from the fourth grade students at GaziUniversity Foundation Private Primary School in Çankaya, Ankara in 2008-2009 educationalyear. It was conducted with 40 students in the classes 4/B (20) and 4/C (20). The controlgroup and the experimental group were chosen randomly.It was designed in an experimental research technique including pre-test andposttest. Accordingly, it was conducted in three steps. Firstly, experimental and controlgroup was handed out the pre-test about climate, weather events and earthquake. Then, whilethe experimental group participated in the lessons conducted in accordance with the activelearning methods, the control group continued learning the lessons in a traditional way.Following the implementations, both groups were handed out the posttest.As a data collection tool, SPSS 15.0 (Statistical Package For Social Sciences) wasused. T-test was used to determine the effects of active learning methods in teaching thesubjects about the unit ?The Place we live in?. The findings of the study may be summarizedas followings;1. T here is not a statistically significant difference between the experimental andcontrol group?s pre-test.2. There exists a significant difference in the posttest in favor of the experimentalgroup3. The average of the difference scores shows that there is a significant differencebetween the experimental group and the control group.Consequently, it can be said that the methods of the active learning in teaching theunit ?The Place We live in? are more effective than the methods of traditionalteaching. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde hava olayları, iklim ve deprem ile ilgili konuların öğretiminde aktif öğrenme yöntemlerinin etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of active learning methods in teaching the subjects about the unit ?The Place We Live in? in social sciences in the fourth grade of the primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Active learning | |
dc.subject.ytm | Weather events | |
dc.subject.ytm | Climate | |
dc.subject.ytm | Earthquake | |
dc.identifier.yokid | 379605 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 279596 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |