Uzaktan eğitimde sesli ve görüntülü yayınların internet üzerinden eşzamanlı aktarılması ve yayınlanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mevcut uzaktan eğitim sistemlerinin başarısı, uzaktan eğitimi bu günkü seviyesine ulaştırmıştır. Ancak uzaktan eğitimden umulan başarının elde edilebilmesi için gerektiğinde gerçek bir sınıf ortamının sağlanabilmesi de önemlidir. Bunun internet ortamında oluşturulabilmesi için sesli ve görüntülü yayınların bütün imkanları ile uzaktan eğitim sistemlerine entegre edilmesi gereklidir.Öğreticinin kamera veya bilgisayar ekran görüntüsünün yayınlanması, öğretici bilgisayarından veya bir video paylaşım sitesinden ders ile ilgili video dosyalarının yayınlanması, sınıf içerisinden bir öğrencinin derse katkı sağlamak veya soru sormak amacıyla arkadaşlarına hitap etmesi bir uzaktan eğitim sisteminden beklenen özelliklerdir.Katılımcıların bilgisayar veya cep telefonu kullanarak tüm ders faaliyetlerini tek ekrandan kesintisiz bir erişim ile takip edebilmesi önemlidir. İki farklı video kaynağı arasında geçiş esnasında oluşabilecek aksamalar ders verimini düşürecektir. Bu çalışma ile öğretici ve öğrenciler için bir problem olarak öne çıkan uzaklık sorununun tamamen ortadan kaldırılması amaçlanmıştır. Oluşturulan sanal sınıflar gerçek sınıflarda yapılan faaliyetleri kapsamakta, daha fazlasına imkan tanımaktadır. The success of the existing distance learning systems has advanced the distance learning to the level of the day. However, it is important to obtain the environment of a real classroom for an expected success in the distance learning. To obtain this over the internet, integration of voice and video broadcasting with distance learning systems is required.Broadcasting of the teacher's camera or screen capture of a computer, broadcasting of a lesson related video from the teacher's computer or a sharing site, conversation among the students and teachers to contribute or to ask questions, are expected features of a distance learning system.It is important for the participants to follow all the course activities from a single screen, with uninterrupted access by using the computer or mobile phone. Interruptions while transition between two different video sources reduce the efficiency of course. In this study, the distance handicap which is a significant problem for teachers and students, was tried to be completely overcame. The formed virtual classes include actual classroom activities and allow more.
Collections