Gazi Üniversitesi Uzaktan Eğitim programlarında kullanılan öğrenme yönetim sisteminin ders verenler açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrenme yönetim sistemi (ÖYS) yükseköğretim kurumlarında uzaktan eğitim programlarında ihtiyaç duyulan ve kullanılan platformdur. ÖYS'yi kullanan öğretim elemanlarının ÖYS'nin kullanımı ile ilgili memnuniyet düzeyleri ve sisteme karşı olumlu tutum sergilemeleri ÖYS'lerin verimli bir şekilde kullanımı dolayısı ile uzaktan eğitim programlarının başarısı üzerinde önemli bir rol oynamaktadır. Bu araştırmanın amacı, öğretim elemanlarının Gazi Üniversitesi uzaktan eğitim programlarında 2009-2010 eğitim öğretim yılında kullanılan ÖYS'yi ne kadar ve hangi memnuniyet düzeyinde kullandıklarını belirlemektir. Araştırmanın bulgularına altı bölümden oluşan tam yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanan verilerin, betimsel ve içerik analizi yapılarak ulaşılmıştır. Görüşme formunun birinci bölümüne ait verilerin analizinden, ÖYS'yi kullanırken gereğinden fazla işlem adımının olduğu, ara yüzlerin kişiselleştirilememesi, kullanım esnasında bazı aksaklıklar ve ÖYS'nin geribildirim ve yardım konularında iyileştirmeye ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir. Görüşme formunun ikinci bölümünde elde edilen veri analizinden 27 bölümden 14 tane arasıra üç tane ise hiç kullanılmayan bölümün yer aldığı görülmüştür. Formun üçüncü bölümünün analizinde ise öğretim elemanlarının sınavlar için soru oluşturma, beyaz tahta kullanımı ve anket oluşturulması işlemlerini hiç kullanmadıkları görülmüştür. Dördüncü bölümde öğretim elemanları sanal sınıf oturumlarında yazışmanın yanı sıra, her iki tarafın da birbirini görebileceği biçimde görüşmenin olmasını tercih etmektedirler. Görüşme formunun beşinci bölümüne ait verilerden genel menü sistemi hakkında ve altıncı bölümde kanaat notunu belirlerken kullanılan yöntemler hakkında değişik görüşlerin olduğu tespit edilmiştir. Sonuç bölümünde bulgular doğrultusunda ÖYS'deki bölümlerin kullanım sıklığını ve kullanıcı memnuniyetini arttırmaya yönelik önerilerde bulunulmuştur. Learning management system (LMS) is a platform that needed and used for distance education programs in higher education. The faculty members? satisfaction levels and positive attitudes toward using LMS result the effective use of the system and the success of distance education programs. The purpose of this research is to determine the satisfaction and usage levels related to LMS of faculty members of Gazi University distance education programs in 2009-2010 academic year. The data of this study was obtained by using a structured interview form which consists of six sections. The data collected in this study were analyzed by using descriptive and content analyses techniques. The analyses of data obtained from first section of interview form showed that LMS has extra processing steps, no personal interfaces, LMS?s feedback, and assistance need to be improved. LMS has some deficiencies during using the system. Analyzing the data collected in the second section of the interview form result that three of 27 subsections are not used once and 14 of them are used sometimes. In analyzing the third seciton of the interview form?s data result that faculty members are not used creation of test questions, white board and survey creation processes. In the fourth section, it is seen that faculty members are preferred to writings as well as both sides can see each other in virtual classroom sessions. The data from interview form?s fifth and sixth sections showed that faculty members have different opinions about LMS?s general menu system and to determining to opinion note. Based upon the results and findings of present study, some soggestions were made to improve LMS?s sections, usage frequency, and user satisfaction levels.
Collections