Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlilikleri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, okullarda görev yapan okul yöneticilerinin gelişen teknolojiyi okulun yönetiminde ve eğitimde kullanabilmeleri için sahip olmaları gereken teknolojik liderlik yeterliliklerine yönelik bir inceleme yapmak, inceleme sonucunda elde edilen bulguları yorumlamak ve elde edilen sonuçlara göre okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterliliklerinin düşük olduğu boyutları tespit etmek ve gelişme sağlayacak önerilerde bulunmaktır.Araştırma evrenini, 2009-2010 öğretim yılında İMEM (İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü)'ne bağlı resmi okullarda görev yapan okul yöneticileri (okul müdürleri) oluşturmaktadır. İMEM'ne bağlı 1214 okul ve 1214 okul yöneticisi vardır. Tüm evrende çalışmak yerine örneklem alma tercih edilmiş ve örneklem büyüklüğü 292 olarak belirlendikten sonra örneklem belirleme yöntemi olarak kademeli örnekleme metodu kapsamında oransız küme örnekleme metodu kullanılarak öncelikli olarak İMEM'den İzmir iline bağlı 30 ilçeden 11 ilçe (Bayraklı, Bornova, Buca, Çiğli, Gaziemir, Karabağlar, Karşıyaka, Konak, Narlıdere, Torbalı, Urla) seçilmiş ve bu 11 ilçeye bağlı 569 okulda araştırma anketinin uygulanması için izin alınmıştır. 292 okul, seçilen ilçelerdeki okullardan oransız eleman örnekleme metodu ile seçilmiştir. 11 ilçeden tespit edilen 292 okulda anketin uygulaması yapılmış ve uygulama sonucunda eksik ya da hatalı doldurulan anketler elendikten sonra kalan 249 okul yöneticisinin cevapladığı ölçekler değerlendirmeye alınmıştır.Araştırmada kullanılan Okul Müdürlerinin Teknolojik Liderlik Ölçeği (PTLA-Principal's Technology Leadership Assessment) , Amerikan Araştırma Enstitüsü (AIR) ve Teknoloji Liderliği İleri Araştırmalar Merkezi (CASTLE) tarafından Iowa State Üniversitesi'nin katkısıyla geliştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda okul yöneticilerinin önemli oranda teknolojik liderlik yeterliklerine sahip oldukları görünmektedir, ancak ?liderlik ve vizyon? alt boyutunda okul yöneticilerinin en düşük teknolojik liderlik yeterliğine (X=0,71) sahip olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to make a review for technology leadership adequacy of school administrators, officiate in schools, that they need to have in order to make use developping technology in school management and in education, to interpret the findings obtained from the result of the review and according to the results to identify dimensions in which technology leadership adequacy of school administrators are low and to make offers that provide progress.Research environment is formed of school administrators (school principals) who officiate in official schools connected to İzmir National Education Managership in 2009-2010 academic year. There are 1214 schools and 1214 school administrators connected to İzmir NEM. Instead of studying in whole environment, taking sample is preferred and after sample size is determined as 292, disproportionate cluster sampling method which is a kind of gradual sampling method is used as a method of sample determination and first of all 11 counties of 30 counties (Bayraklı, Bornova, Buca, Çiğli, Gaziemir, Karabağlar, Karşıyaka, Konak, Narlıdere, Torbalı, Urla) connected to İzmir province are elected from İzmir NEM then authorization is gotten for to apply research survey in 569 schools connected to these 11 counties. 292 schools are elekted from 11 selected-district with disproportionate element sampling method. Survey application is made in 292 schools that give authorization and in the end of application 249 assessments are gotten to evaluate answered by school administrators after missing or inaccurate answered surveys are elaminated.Principals Technology Leadership Assessment used in survey is developped by American Institutes of Research (AIR) and Center for the Advanced Study of Technology Leadership (CASTLE) with the contribution of IOWA State University.According to the result of the research, school administrators are seemed to have technology leadership adequacy at an important rate however in leadership and vision subdimension school administrators have the minimum technology leadership adequacy. (x=0.71)
Collections