Hipermedya sistemlerinde uyarlanabilir ve uyarlanır metotları karşılaştırma ve yabancı dil öğretiminde örnek bir araç geliştirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma kapsamında uyarlanır hipermedya tasarımının genel özellikleri sunulmuş ve güncel bazı uyarlanır hipermedya geliştirilme modelleri incelenmiştir. Ayrıca, uyarlanır ve uyarlanabilir hipermedya sistemleri avantaj ve dezavantajları karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırma sonucuna göre uyarlanır hipermedya sistemleri ile geleneksel uyarlanabilir hipermedya uygulamalarının olumlu yönlerini birleştiren faydalı bir metot ortaya koymaya yönelik örnek bir uygulama geliştirilmiştir. Bu uygulamada uyarlanır hipermedyaların en fazla uygulama alanı buldukları eğitsel uyarlanır hipermedya sistemi ve eğitim konusu olarak da yabancı dil (İngilizce) eğitimi seçilmiştir. Geliştirilen uygulama yabancı dil eğitiminde bazı dilbilgisi konularının öğrenilmesine destek sağlamaktadır. In the scope of this thesis, general properties of designing adaptive hypermedia are presented and some recent adaptive hypermedia developing models are reviewed. Furthermore, adaptable and adaptive methods in hypermedia systems were compared and the comparison results were used to develop an application, which is manifesting a useful method that combines the benefical properties of adaptive and adaptable applications. Since the adaptive hypermedia best fits to educational systems, the subject was choosen to be foreign language (English) education and the application is used to promote learning in some grammer topics.
Collections