İnternet tabanlı eğitim sistemlerinde web 3.0 teknolojisinin kullanılması üzerine bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Web teknolojileri, yakın gelecekte önemli bir standart haline gelmesi beklenen Web 3.0 teknolojisine doğru hızlı bir gelişim göstermektedir. Yeni eğilimler web ortamında istenilen verinin kolayca bulunması, paylaşılması ve farkı kaynaklardaki bilgilerin birleştirilmesiyle sonuca ulaşılabilecek sistemlerin geliştirilmesi üzerine odaklanmaktadır. Tüm dünyayı etkileyecek olan bu yeni internet teknolojisinin, internet tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinde de değişikliklere neden olması kaçınılmazdır. Bu çalışmada web 2.0 ve web 3.0 kullanılarak aynı tasarım ve içeriğe sahip iki internet tabanlı uzaktan eğitim sistemi tasarlanarak kullanılabilirlik testine tabi tutulmuş, ardından elde edilen veriler non-parametrik yöntemler ile incelenmiş ve son olarak web 3.0'ın internet tabanlı uzaktan eğitim sistemlerine getirdiği yeniliklerin değerlendirilmiştir. Web technologies has been showing a rapid development towards Web 3.0 which is expected to be an important standard. In web environment, new tendencies have focused on easily finding, sharing required data, and developing result-based systems by combining related information from different sources. This new technology that will most probably affect the whole world will inevitably cause changes in internet-based distance learning. In this study, two internet-based distance learning systems are designed with same layouts and contents that are running under Web 2.0 and Web 3.0 standards, then gathered data analyzed with non-parametric techniques, and lastly the innovations in distance learning brought by Web 3.0 are evaluated.
Collections