Öğretmenlerin bilgi teknolojilerine ve FATİH (Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) projesine bakış açısı, projeden beklentileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, FATİH (Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme) Projesinin uygulandığı pilot okullarda görev yapan öğretmenlerin projeye ilişkin görüşleri incelenmektedir.Araştırma Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı devlet okullarında gerçekleştirilmiş ve çalışmaya Ankara ilinde 2012-2013eğitim öğretim yılında görev yapan 109 öğretmenkatılmıştır. Öğretmenlerin tümüne daha önce hazırlanan anket uygulanmıştır. Hazırlanan anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğretmenlerin kişisel bilgilerini içeren sorular bulunmaktadır. Anketin ikinci bölümünde ise, beşli likert tipi maddelerden oluşan sorular yer almaktadır. Anketin cevap seçenekleri `Kesinlikle Katılmıyorum, Katılmıyorum, Kısmen Katılıyorum, Katılıyorum, Kesinlikle Katılıyorum` biçimindedir. Sırasıyla 1, 2, 3, 4, 5 olarak numaralandırılmıştır.Anket maddeleri frekans değerleri, yüzde analizi ve t-testi uygulanarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda;Proje kapsamındaki akıllı tahtaların öğretmenler tarafından aktif olarak kullanıldığı tespit edilmiş, öğretmen görüşlerine bakıldığında ise derslerin görsel olarak zenginleşmesinin hem öğrencinin derslerden daha fazla zevk almasına hem de eğitimin daha kalıcı olmasına imkân sağladığı fikrine ulaşılmıştır.Öğretmenler, tablet bilgisayarların öğrencilerin dikkatini dağıtığını, öğrencileri ders dışı faaliyetlere (oyun, internet, mesajlaşma vb.) yönelttiğini bu nedenle de derslerde kullanılmadıklarını belirtmişlerdir.Öğretmenler, e-içeriğin eğitim için bir ihtiyaç olduğunu, FATİH Projesi kapsamında hazırlanacak e-içerikleri de derslerinde aktif kullanacaklarını bunun yanı sıra bu e-içeriklerin oluşturulmasında öğretmenlerin de aktif görev alması gerektiğini belirtmişlerdir.Öğretmenler, son yıllarda bilgisayar derslerinin önemini kaybettiğini, internetin ve bilgisayarın bilinçli ve güvenli kullanılmasını içeren derslerin tekrar müfredata konulması gerektiğini, bu durumun öğrenciler ve FATİH Projesi için faydalı olacağını düşünmektedirler.Proje kapsamında verilen hizmet içi eğitim programlarına öğretmenlerin tamamının katılması gerektiği, bu durumun projenin başarısını doğrudan etkileyeceği düşünülmektedir. İn this research, teachers' who are working in schools where project of FATİH implemented, views were examined.Research carried out in public schools under Directorate of National Education of Ankara and 109 teachers working in Ankara participated in the 2013-2014 academic year. Previously prepared questionnaire was administered to all teachers. The survey consists of twoparts: Containing the personal data of the first part, the teachers, there are questions about thedemographic structure. In the second part of the questionnaire, likert-type questions are of thesubstances it is respectively numbered in 1, 2, 3, 4, 5.Surveys were analyzed by Frequency values, analysis of and t-test. As a result of the study;Smart boards which are the Hardware within the scope of the project were actively usedby teachers. From the teachers' opinions, if the lessons have richer visual students take morepleasure from courses and education have been shown to be a more permanent. Because of distributing notices of students' and direct students to extra-curricularactivities (games, internet, messaging etc.), tablet computers are not actively used by teachers.Teachers specified that they will actively use the e-contents under Project of FATİH; teachers thought that they should be involved in the preparation of this content.Teachers believe that in recent year's computer courses has lost the importance, includinginformed and safe use of the internet and computer courses should be placed in the curriculumand this will be useful for Project of FATİH.`All of the teachers should be integrated into in-service training programs in the scope of the project this condition is thought to directly affect the success of the project.` has beenthought
Collections