Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsel, Canan
dc.contributor.authorGüngör, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-29T08:25:18Z
dc.date.available2020-12-29T08:25:18Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/362773
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin benlik algıları ile verimli ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca bu öğrencilerin benlik algıları ve verimli ders çalışma alışkanlıkları düzeylerinin cinsiyete, sınıf düzeyine, anne baba eğitim düzeylerine, anne baba meslek ve aile gelir düzeylerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektedir.Bu araştırmada genel tarama modelleri arasında yer alan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma grubu Ankara il merkezindeki alt orta ve üst ekonomik düzeyi temsil eden üç ilköğretim okulunda öğrenim gören toplam 213 (115 kız ve 98 erkek) öğrenciden oluşmaktadır.Verileri toplamak için Piers Harris'in Çocuklarda Öz Kavramı Ölçeği (Öner, 2005), Çalışma Alışkanlıkları Envanteri (Uluğ, 1981) ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada istatistiksel işlem olarak aritmetik ortalama, t-testi ve varyans analizinden yararlanılmış ve verilerin çözümlenmesi için SPSS 16.0 bilgisayar programı kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre ilköğretim 6,7 ve 8. sınıflardaki öğrencilerin benlik algıları ile verimli ders çalışma alışkanlıkları arasında anlamlı olmayan 0.081 bir ilişki bulunmuştur. Bu korelasyon sıfıra yakın bulunmuş olup öğrencilerin benlik algıları ile verimli ders çalışma alışkanlıkları arasında bir ilişki olmadığı yönünde yorumlanmıştır. İlköğretim öğrencilerinin benlik algısı puanları cinsiyete, sınıf düzeyine, ailelerinin ortalama aylık gelirlerine, anne baba eğitim düzeylerine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Kız öğrencilerin verimli çalışma alışkanlıklarını bilme düzeyleri erkek öğrencilere göre biraz daha yüksek olduğu görülmüştür. 6. Sınıf öğrencilerinin verimli ders çalışma alışkanlıklarını bilme düzeyleri 7 ve 8. Sınıf öğrencilerine göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Annesi ev hanımı olan öğrencilerin verimli ders çalışma alışkanlıkları, anneleri çalışan öğrencilerinkine göre daha yüksek bulunmuştur. Araştırma sonuçları ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research is to observe the association between the study habits and the self concept of the primary school students. Moreover, whether the study habits and self concepts of these students vary according to their gender, their class level or to the education levels, occupations and incomes of the parents are also observed.The relational scanning model among other scanning models is used in this research. The study group consists of 213 students (115 females and 98 males) who are from three schools which are in the Ankara?s provincial center and represent the upper, middle and low economical levels of the society.In the research, Piers Harris? The Scale of Children?s Self Concept (Öner, 2005), The Inventory of Study Habits (Uluğ, 1981) and The Form of Personal Information are used. The arithmetic average, t-test and analysis of variant are used as the statistical processes and for analyzing the data SPSS 16.0 program is used.According to the results of this research, an incoherent association (as 0,081) between the self concepts of the students of 6th, 7th and 8th classes and their efficient study habits is found. This correlation is thought to be too close to zero so it is interpreted as there is no relation between the students? self concepts and study habits. The students? self concept points show no meaningful discrepancy according to their class levels, genders and to their families? average incomes and their education levels. The female students? awareness level of their efficient study habits is a little higher than the male students?. It is observed that the awareness level of the students of 6th class is higher than the students of 7th and 8th classes. The efficient study habits of the students whose mothers are housewives are observed to be higher than the ones the mothers of whom are working. The results of the research are discussed in the frame of the relevant literature and proposals are presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim düzeyindeki öğrencilerin benlik kavramlarının ve çalışma alışkanlıklarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the self concept and the study habits of the primery school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSelf concept
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmSelf perception
dc.subject.ytmStudy habits
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid389328
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279677
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineFelsefe Grubu Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess