Bilgi teknolojilerinin verimlilik üzerine etkisi: Bir kamu kurumunda araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme ile birlikte özel sektörün yaşadığı yoğun rekabet ortamı neredeyse her alanda müşterilerine daha kaliteli hizmeti daha düşük maliyetlerle sunma olarak ortaya çıkarken, kamu sektöründeki rekabetin anlamı `vatandaş odaklı hizmet anlayışı` ve `kamu kaynaklarının israfını önleme` şeklinde ifade edilebilmektedir. Kamu yönetimi de bu amaçla vatandaşların ihtiyaçlarına cevap verirken bilgi teknolojilerini kullanıp daha iyi bir hizmet sunma arayışındadır. Aynı miktar kaynakla daha çok üretmek veya aynı girdiyle daha çok çıktı üretmek yani verimlilik üzerinde son yıllarda baş döndürücü hızla gelişen bilgi teknolojilerinin ciddi etkileri olmuştur. Gerek kamu gerekse özel sektör örgütlerinin bu değişim dalgalarına kayıtsız kalmaları olanaklı değildir. Bu bağlamda Türk kamu yönetiminin, bilgi çağına girilmesiyle hizmet sunumunda verimlilik ve etkinlik konusunda kimi yönetsel sorunlarla karşı karşıya kaldığı bilinmektedir. Bu sorunların çözülebilmesinde bilgi teknolojileri kullanımının etkili olacağı düşünülmektedir. Bu çalışmada, ilk bölümde bilgi ve bilgi teknolojileri kavramsal boyutta ele alınmakla birlikte kamu kurumlardaki bilgi teknolojilerine geçiş süreci incelenmiştir. İkinci bölümde ise, verimlilik kavramı ve çalışan verimliliği hakkında bilgi verilmiştir. Son olarak, kullanıcıların bilgi teknolojilerine olan bakış açıları, yaşadıkları sorunlar ve kullanım amaçları gibi çeşitli sorulardan oluşan bir anket çalışması yapılmış, bu doğrultuda edinilen bilgilerin de incelenmesi suretiyle, bilgi teknolojilerinin verimlilik üzerindeki etkisi anlaşılmaya çalışılmıştır. Intense competitive environment where the private sector with globalization almost better quality service to customers in all areas emerged as present at lower costs, the meaning of competition in the public sector, `citizen-oriented service concept` and `prevention of the waste of public resources` form can be expressed. Use of information technology, answering to the needs of citizens for this purpose in the public administration seeks to offer a better service. To produce more with the same amount source or to produce more output with the same input that has serious effects of dizzying rapidly evolving information technology on productivity in recent years. For public and private sector organizations is not possible to remain indifferent to this change wave. In this context, it is known that the Turkish public administration encountered some administrative problems in service delivery about efficiency and effectiveness by entering information age. It is considered that use of information technology will be effective in solving these problems. In this study, information and information technology being dealt with in the conceptual dimension the transition process to information technology in public institutions were analyzed in the first part. The second part provides information about the concept of efficiency and employee productivity. Finally, it was made a survey forming various questions such as the perspective of the users of information technology, problems being faced, by examining the information obtained in this direction, it has been tried to understand the effects of information technology on efficiency.
Collections