Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkuş, Hüseyin
dc.contributor.authorSari, Şeyhan Nur
dc.date.accessioned2020-12-29T08:24:22Z
dc.date.available2020-12-29T08:24:22Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/362483
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; kimya eğitimi alanında 2000-2010 yılları arasında yazılmış yüksek lisans tezlerinin içerik analizini yapmaktır. Çalışmada Türkiye deki kimya eğitimi alanında yayınlanan Gazi Üniversitesi (39), Hacettepe Üniversitesi (16), Marmara Üniversitesi (10), Karadeniz Teknik Üniversitesi (6), Dokuz Eylül Üniversitesi (3), Atatürk Üniversitesi (1) olmak üzere toplam 75 yüksek lisans tezinin içerik analizi yapıldı. Tezlerin içerik analizi araştırmacı tarafından literatürden faydalanılarak hazırlanan 38 kritere göre yapıldı. Araştırmanın sonucunda; tezlerde ağırlıklı olarak nicel araştırma teknikleri kullanıldığı ve çoğunlukla deneysel desen kullanılarak çalışıldığı tespit edilmiştir. Tezlerde sıklıkla yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim modelleri ile geleneksel öğretim yaklaşımının karşılaştırıldığı görülmüştür. Tezlerin veri analizinde çoğunlukla t-testinin kullanıldığı, araştırmanın içsel geçerliğini tehdit eden unsurlar ve bunların nasıl kontrol altına alındığının belirtilmediği, genellikle ortaöğretim kademesinde çalışıldığı belirlenmiştir. Veri toplamada kullanılan ölçüm araçlarının güvenirliğini genellikle Cronbach alfa, geçerliği ise sıklıkla içerik geçerliği kullanıldığı, örnekleme yöntemi olarak basit rastgele seçim yapıldığının ifade edildiği görülmüştür. Tezlerde yöntem için pilot çalışmanın genellikle yapılmadığı, örneklem sayılarının 51-100 arasında değiştiği, araştırmaların sayfa sayılarının 101-150 arasında yoğunlaştığı ve yapılan yüksek lisans çalışmalarında bayan araştırmacıların oranının erkek araştırmacılardan fazla olduğu tespit edildi.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze the content of master theses written between 2000-2010 in the field of Chemistry Education. In this study, a total of 75 graduate thesis content analysis which were published in the field of chemistry education at Gazi University in Turkey (39), Hacettepe University (16), Marmara University (10), Black Sea Technical University (6), Dokuz Eylul University (3), Ataturk University (1) were scoped out. The content analysis was scoped out according to 38 criteria by making use of the literature, by the researcher. At the end of the research, it was identified that quantitative research techniques and experimental designs were often used. It was often observed that constructivist approach was compared with the traditional teaching approach. It is specified that the study is operated at secondary level, T-test is often used in the analysis of theses data but the factors that threaten the internal validity and how they are taken under control were not specified. It is observed that while the validity of measurement tools used in data collection is cronbach alpha, the measurement tool used for reliability is content validity and it has been conveyed that a simple random sampling selection was done as quota sampling. It is ascertained that pilot study is usually not done for thesis method, sampling sizes ranged between 51-100, the number of pages of research is majored between 101-150 and the rate of female researchers are more than male researchers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleTürkiye`de kimya eğitimi alanında 2000-2010 yılları arasında yazılmış yüksek lisans tezlerinin içerik analizi
dc.title.alternativeThe content analysis og graduate theses written between 2000 and 2010 in the field of chemistry education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKimya Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTheses
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmGraduate
dc.subject.ytmContent analysis
dc.identifier.yokid391366
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid279781
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess