Artırılmış gerçeklik içerik geliştirme ve tarayıcı platformu tasarımı, uygulaması ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, kullanıcıların artırılmış gerçeklik (AG) uygulaması oluşturabilmelerini sağlayacak bir içerik yazma aracının ve uygulama ortamının tasarımı, uygulaması ve değerlendirilmesi sunulmaktadır. Ticari olarak sunulan AG yazılım geliştirme paketlerinin kodlama zorlukları, değiştirilemeyen içerik durumları ve çevrimiçi içerik yazma araçlarının ve uygulama ortamlarının kullanıcı sayısı, deneme süresi, kullanım platform ve işlevsellik gibi konularda kısıtlamaları olduğu bilinmektedir. Özellikle anlık ulaşılabilme, kullanıcı sayısı, uygulama esnekliği ve çevrimdışı çalışabilme gibi durumlar AG içerik yazma araçlarının ve uygulama ortamlarının önemli özelliklerindendir. Ticari olmayan bir AG içerik yazma aracı ve uygulama ortamının geliştirmesi istenildiğinde, çevrimiçi ve çevrimdışı çalıştırılabilme bahsi olan sınırlamaların ve kısıtlamaların ortadan kalkması acısından önem arz etmektedir. Bu nedenle bu tez çalışmasında, AG teknolojisini uygulamalarında kullanmak isteyen kullanıcıların istediği konu ve içeriklerine ait sanal nesneleri çevrimiçi olarak sisteme kolay bir şekilde yükleyebildiği bir uygulamanın geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç için iki araçtan oluşan ve AG3B-Web Platform olarak isimlendirilen bir platform tasarlanmıştır. Bu platform çevrimiçi ve çevrimdışı çalışabilen bir uygulama aracından (AG Tarayıcı) ve bu araca sanal nesne yükleyen ve çevrimiçi çalışan bir içerik yazma aracından (AG Stüdyo) oluşmaktadır. AG Tarayıcı bir ilk örnek olarak hem çevrimdışı masaüstü hem de çevrimiçi masaüstü ve mobil cihazlarda kullanılmaktadır. Bu platformun özellikleri arasında 3D model, animasyon, video, resim, yazı gibi sanal nesneleri herhangi bir kod gerektirmeden uygulamaya yükleyebilme, silebilme ve değiştirilebilme yer almaktadır. Ayrıca kullanıcılar sanal nesneler üzerinde anlık işaretlemeler, çizimler ve etkileşimli davranışlar gerçekleştirebilmektedir. AG3B-Web Platform aracının geniş bir kullanım alanına sahip olması ile birlikte bu çalışmadaki deneysel araştırma için eğitim alanı tercih edilmiştir. Araştırmada verilerin analizinde bağımsız gruplar için t-Testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre deney grubunun ön-test (Xöntest =13,46) ve son test puanları (Xsontest =19,00) arasında anlamlı bir fark bulunduğu ve bu farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca uygulamanın öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına da olumlu etki yaptığı belirlenmiştir. In this study, design, application and evaluation of a content authoring tool and application platform that makes possible users to compose an augmented reality (AR) application is presented. It is known that commercial AR developing packages have many restrictions like coding difficulties, unchangeable contents and also known that online content authoring tools and application platforms have restrictions like number of user, trial period, usage platform and functionality. Especially, instant accessibility, number of users, flexibility of application and offline running are important features of AR content authoring tools and application platforms. When developing a non-commercial AR contents authoring tool and application platform, running offline and online can help to remove the restrictions. So that in this study, it is aimed to develop an application, which makes it easier to upload virtual objects as online for users those want to use AR technology in their studies. For this purpose, a platform was designed and named as AG3B-Web. This platform composes of two tools. First one is an application tool (AR Browser) that can run online or offline and second one is a content authoring tool (AR Studio), running online, which upload virtual objects to this application. AR browser is used on both PC as offline or online and mobile devices as online. Uploading, deleting or changing virtual objects like 3D model, animation, video, picture or script without requiring any codes are some of the features of the application platform. Another useful feature of the platform is that users can make instant drawings and interactive actions on virtual objects. Since AG3B-Web platform has a wide range of usage, in this study education field is preferred for experimental research. In the research t-Test was used for independent groups to analyze data. According to the findings of the research there is a significant difference between pre-test (Xpre-test =13.46) and post-test (Xpost-test =19.00) scores of experimental group and it is noticed that this difference is statistically meaningful. Also it is found out that the application has a positive influence on students' academic success and attitudes.
Collections