Ankara ili 11-12 yaş grubundaki okul öğrencilerinin sıçrama kuvveti yeteneği (ön çalışması) değerleri ve bu değerlerin diğer ülke değerleriyle karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
-91- ÖZET 11-12 yaş gruplarında sıçrama kuvveti değerlerinin saptanması (ön çalışması) amaçlanmıştır. Araştırma Ankara ili ilkokullarında tesadüfü örnekleme yöntemi ile seçilen 4 ilkokulda 11-12 yaşları arasında 100 erkek 100 kız toplam 200 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada kuvvet testleri olarak sıçrama kuvvetini yatay ve dikey olarak saptayan test alıştırmaları kullanılmıştır. Bu testler : -Durarak Uzun Atlama -Durarak Dik Sıçrama -Durarak üç Adım Sekme'dir. Bu testlerin güvenirliği, geçerliği (çeşitli yazarlardan alınmıştır.) saptanmıştır. Burada elde edilen değerler çeşitli ülkelerdeki aynı yaş grubundaki öğrenciler ile karşılaştırılmıştır. Böylece ülkemizde 11-12 yaş grubundaki sıçrama kuvveti değerlerinin saptanması ve normlaştırılması için ön çalışma yapılmıştır. Bu araştırma daha geniş kapsamlı Ankara normunun ve bundan yola çıkarak Türkiye normlarının oluşturulması için bir ön çalışma olarak incelenmeli ve değerlendirilmelidir. Bu bağlamda sonuçlar kesin norm değerleri olarak değil de sadece yönlendirici değerler olarak kullanılabilir. -92- SUMMARY This preliminary study is based on the jumping ability of 11-12 years old school children and their comparison with similar groups from other countries. 200 School children, 100 boys and 100 girls, were included from randomly selected 4 local schools in Ankara. Strength test procedures were included horizontal and vestical jumps. These are; -Standing long jump. -Standing triple jump. -Vestical (Surgent's) jump. The reliability, reproducibility and validity of the tests were based on the works of other related workers. This woirk is based on a preliminary work for the development of Turkish norms and standards for 11-12 years old children. This study should be extended to cover Ankara and Turkish populations. The results should be considered as a guidance rather than standard norms.
Collections